Kontzertuak

Orkestra-gida gazteentzat-2011-2012
Musika-dibulgazioaren klasiko bat da, eta Brittenek orkestraren instrumentuen soinuak ezagutzen eta desberdintzen irakasten digu.
Euskalduna Jauregia A1. 12:30 h.
KONTZERTUAK FAMILIAN
Benjamin Brittenen musika
DATAK
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
1946an, Britainiar gobernuko batzorde batek Benjamin Britteni eskatu zion obra musikal bat idatz zezan hezkuntza-helburuak zituen film baterako. Filmaren xede nagusia zen ikasleek orkestraren instrumentuen soinuak ezagutzen eta ezberdintzen ikastea. Brittenek “gai bat bariazioekin” konposatzea erabaki zuen, non bariazio bakoitzak instrumentu familia bat erakutsiko baitzuen. Partiturarekin batera, narrazio bat ere bazegoen, bariazio ezberdinen arteko trantsizioetan irakurriko zena. Narrazio horrek instrumentu familia ezberdinak eta familia bakoitza osatzen duten kideetako bakoitzaren ezaugarriak deskribatzen ditu. Lan hau narrazioarekin edo narraziorik gabe interpreta daiteke, hau da, kontzertu gisara.
Horretarako, Brittenek “gai” baten beharra zuen. Begirada atzera bota zuen, iragana inspirazio iturri izateko, eta Henry Purcell XVII. mendeko konpositore ingeles handiaren gai bat hartu zuen maileguan. Re minorrean dagoen gaiaren izaera bizia eta energia rondotik dator, eta musika inzidental gisa dago idatzita Aphra Behn (1640-1689) idazle eta espioi britainiar bikainaren antzerki piezarako, “Abdelazar edota mairuaren mendekua” izenekorako, hain zuzen ere.
Lan honek sobera bete zuen konpositoreak jaso zuen eskariaren helburua, izan ere, “Orkestra-gida gazteentzat” gisa ezagutzen da; azpitutulu moduan, “Bariazioak eta fuga Herny Purcellen gai baten gainean” du.Lan honek denboraren joana jasan du, harik eta hezkuntza esparrura zabaldu eta munduko edozein orkestra sinfonikoren errepertorioan funtsezko lan bihurtu arte.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

MISSA SOLEMNIS
Lekua: Arriaga Antzokia
Bilbao Orkestra Sinfonikoa, Bilboko Koral Elkartea eta Iruñeko Orfeoia Nuno Coelho maisuaren zuzendaritzapean elkartu dira, maisulan monumental hori aurkezteko. Kristau-liturgiarako egina izan arren, lanak gainditu egiten esparru erlijiosoa, eta gai unibertsalak jorratu: errukia eta erredentzioa. Lanean zehar, Beethovenek emozio-sorta zabala esploratzen du, solemnitatetik eta kontenplaziotik hasi eta asalduraraino eta ospakizuneraino. Horri esker, lanak sakontasun emozional aparta du. Interpreteentzat erabat desafiatzaileak diren zatiak daude: nota eutsien tentsioa koruan, kontraste dinamikoak eta tematikoak, orkestra-idazketaren birtuosismoa… Hori dela eta, Missa Solemnisek musika sinfonikoaren erreferente izaten jarraitzen du, eta mendeetan zehar entzuleak eta musikariak inspiratu ditu bere edertasun eta ahalmen emozionalarekin.

COROS DE CINE – KONTZERTU PARTIZIPATIBOA
Lekua: Euskalduna - Auditorium
‘Coros de cine’ zentzumen eta orkestrarako koru, solista eta partaidetza-kontzertu bat da, non zinema-historiako izenbururik ikonikoei buruzko piezak interpretatuko diren, hala nola Breakfast at Tiffany’s, Titanic, Saving Private Ryan edo Empire of the Sun, besteak beste.
Proiektu kolaboratibo honek Bilboko eta inguruko amateur kantariei aukera emango die musikaren profesionalekin batera prestatzeko eta Euskalduna Bilbaoko Auditoriumean eszenatokian estreinatzeko.

Bere Maiestate pianoa
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Azken 200 urteetako musikari buruzko hit edo pieza arrakastatsuenen zerrendarik balego, ezbairik gabe, Txaikovskiren piano-kontzertua, erromantizismo ikaragarria eta melodia indartsuak darabiltzala, lehen postuetan legoke. Martín Garcíaren birtuosismoaren neurrira egindako lana da. Irekiera-programa honen jite arranditsua beste bi lanekin osatzen da: Saint Saëns musikagilearen 3. sinfonia (‘Sinfonia organoarekin’) eta itsasoen handitasunean etorria daukan Sigfúsdóttir islandiarraren Oceans sinfonia bikaina.
M. H. M. Sigfúsdóttir
Oceans
P. I. Tchaikovsky
Concierto nº 1 para piano y orquesta en si bemol menor Op. 23
C. Saint Saëns
Sinfonía nº 3 en do menor Op. 78 “Órgano”
Martín García García, pianoa
Elena Schwarz, zuzendaria

Itsasoa, ekarriaren iturri
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Ez dugu itsasoaren oroipena alde batera utziko, programa honetan, hari nagusitzat hartuta: ildo hori agerikoa da La mer lanean, Debussyren poema sinfonikorik ospetsuenean, eta iradokitzen da Javier Quislant bilbotarraren Unda maris lanean, Virgilio poetaren Eneida epopeiarekin batera. Lan horri esker, Reina Sofía Sari ospetsua irabazi zuen Quislantek 2023an. Neurrigabetasunaren sentsazio hori, etengabeko mugimenduan dagoen estatikoaren handitasuna, Sibeliusen musikan ere antzematen da joan den denboraldian txalotuenetakoa izan zen Sergei Dogadin biolin jotzailearen eskutik, denboraldi honetan ere artista gonbidatua baita.
J. Sibelius
Concierto para violín y orquesta en re menor Op. 47
J. Quislant
Unda maris
C. Debussy
La mer, Tres bocetos sinfónicos para orquesta
Sergei Dogadin, biolina
Swann Van Rechem, zuzendaria