Kontzertuak

SALOME
Richard Strauss
Salomé: Jennifer Holloway*
Jochanaan: Egils Silins*
Herodes: Daniel Brenna*
Herodías: Ildikó Komlósi
Narraboth: Mikeldi Atxalandabaso
Herodías-eko morroia: Itxaro Mentxaka
Judua 1: Josep Fadó
Judua 2: Miguel Borrallo*
Judua 3: Igor Peral*
Judua 4: Jordi Casanova
Judua 5: Michael Borth*
Kapadoziarra: Manuel A. Mas Tomas*
Nazareno 1: Alberto Arrabal
Nazareno 2: Alberto Núñez
Esklaboa: Helena Orcoyen*
Soldadua 1: Jose Manuel Díaz
Soldadua 2: Mikel Zabala
Bilbao Orkestra Sinfonikoa
Coro de Ópera de Bilbao: Zuz.: Boris Dujin
Musika-zuzendaria: Erik Nielsen
Eszena-zuzendaria: Francisco Negrín
Eszenografoa: Louis Desirè
Argiztapena: Bruno Poet
Jantziak: Louis Desirè
Bideoa: Joan Rodón*
Produkzioa: Palau de Les Arts Reina Sofía
*ABAO-OLBEn debutatuko du
DATAK
- 17 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 20 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 23 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 26 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
1. eszena
Herodesen jauregiko terraza handi batean, Narraboth zaintzaileen kapitaina urrundik miresten ari da Salome neska gaztearen edertasuna. Harekin zeharo maiteminduta dago, bere amaren morroiaren, Herodiasen, atsekaberako. Herodias guztiz liluratuta dago ilargiarekin, zeina emazte zuenarekin konparatzen duen. Bat-batean, soinu bat entzungo da ondoko gelan, eta soldaduek usteko dute juduak izan direla, haiei egozten baitiete etengabe erlijioaz eztabaidatzen aritzea.
Gazte siriarrak Salomeri halako moduz begiratzen jarraitzen du, ezen Morroiari zerbait beldurgarria gerta daitekeelako susmoa eragingo dion. Bat-batean, Jokanaanen (Juan Bataiatzailea) ahotsa entzungo da jauregiko andeleko bere espetxetik. Herodesek beldurra dionez, debekatuta dauka inork, ezta Jerusalemgo Apaizburuak ere, harekin harremana izatea.
Bien bitartean, Narrabothek gogo biziz iragarriko du Salome altxatu dela eta badatorrela.
2. eszena
Salome, batetik aitaordearen begiradek minduta eta bestetik jauregian ospatzen ari den jaira gonbidatutako gainerakoak jasan behar izateagatik nekatuta, terrazara aterako da ihesi. Orduan, berriro entzungo da profetaren ahotsa, eta Judeako printzesa guztiz liluratuta geldituko da. Hain liluratuta, non jauregiko zaindariei eskatuko dien uzteko ikusten Mesiasen etorrera iragartzen duen ezezaguna. Soldaduen ezezkoa jasota, Salomek Narraboth kapitain siriarra limurtuko du, eta honek, hasieran ezetz esan arren, azkenean profeta ikusten utziko dio, Herodesen agindu argiei entzungor eginda.
3. eszena
Profeta andeletik atera, eta Herodesen eta Herodiasen bekatu krudelak salatuko ditu. Salomek baino ez ditu profezia horiek ulertzen, eta berehala sentituko da Jokanaanek bereganatuta; haren gorputza, azal zuria eta ilea goraipatzen hasiko da. Profetak uko egingo die emakumearen proposamen guztiei. Azkenekoa, ahoan musu ematea, benetako obsesio bilakatuko da. Narrabothek, ikusten ari dena jasan ezinda, sastakaia sartuko dio bere buruari, eta lurrera erorita beste bien artean hilko da. Jokanaan berriro giltzapetuko dute putzuan, eta Mesiasen bitartez salbazioa eskatuko du. Salome, berriz, guztiz etsita geratuko da.
4. eszena
Herodes Salomeren bila dabil, emaztearen eta gorteko gainerako kideen laguntzarekin. Tetrarkak Narrabothen gorpuarekin egingo du estropezu, eta izututa haluzinazioak izaten hasiko da. Herodes Salomeri modu lizunean begiratzen hasiko zaio, eta Herodiasek jokabide hori gaitzetsiko du.
Herodesek, bere asmoari tinko eutsita, ardoa ekartzeko aginduko du. Berarekin edatea proposatuko dio Salomeri, baita fruta jatea eta beraren amaren tronuan esertzea ere, baina gazteak guztiari egingo dio uko.
Jokanaanek, putzutik, senarraren intzestu-jarrera aurpegiratuko dio Herodiasi. Honek eskaera egingo dio Herodesi profeta isilaraz dezan, baina ezezkoa jasoko du. Herodiasek iseka egingo dio senarraren beldurrari.
Bost judu Jainkoaren izatasunari buruzko eztabaida teologikoan hasiko dira, eta Jesu Kristoren mirariez mintzo diren bi nazaretar batuko zaizkie.
Herodesek berriz egingo dizkio proposamenak printzesa gazteari. Honek ezetz esango dio berriro, baina azkenean harekin dantzatuko da; izan ere, Tetrarkak aginduko dio berak agintzen diona beteko duela. Une horretan, zazpi beloen dantza ezaguna hasiko da; dantza sentsual eta exotikoa egin bitartean, Salomek beloak erantziko ditu poliki, banan-banan, gizonaren aurrean biluzik gelditu arte. Orduan, Salomek eskaera egingo dio Herodes liluratuari bere desira bete dezan: Jokanaanen burua zilarrezko erretilu batean. Herodias poztu egingo da, baina Salomek azpimarratuko du bere gozamenerako dela. Herodesek, beldurtuta, bestelako harrapakinak proposatuko dizkio: bitxiak, baita beraren erresumaren erdia ere. Salome errukigabe agertuko da, eta Herodesek, azkenean, haren desira onartu eta agindua emango du. Salomek adieraziko du, bakarrizketa etsian, ez duela konfiantzarik borreroarengan; Morroiari kargu hartu, eta laguntza eskatuko die behin eta berriro soldaduei, harik eta zaindari batek erretilu batean profetaren burua ekarri arte. batek eskuetan erretilu batean profetaren burua ekartzen dion arte. Neskatilak, Jokanaanen begi hilei begiratu bitartean, haren gorputzaren, ilearen edo ahoaren edertasuna gogoratuko du, eta bere buruari sinetsaraziko dio hark begiratu izan balio berarekin maiteminduko zela. Bere maitasuna aitortu, eta sutsuki musukatuko du ezpainetan. Printzesa profetaren buruari musu ematen ari zaionean, Herodesek aginduko die soldaduei hura hiltzeko.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

Mari-Eli
Lekua: Teatro Arriaga
Jesús Guridiren Mari-Eli zarzuela 1936ko apirilean estreinatu zen Madrilen, eta, Gerra Zibilaren ondoren, 1941ean, taularatu zen Bilbon, Bilboko Koral Elkartearen denboraldi lirikoaren barruan. Lanak Guridi desberdin bat erakusten digu, lanaren izaerari dagokionez, baina oso ezaguna haren idazkera musikalaren kalitateagatik. Jesús Mª Arozamenak honela deskribatzen du Mari-Eli: «Itsas kutsuko euskarazko zarzuela, melodia gogoraerrazak eta pasarte komikoak dituena, garaiko gustuen araberakoa».
Arriaga Antzokiak ekoitzitako eta BBK Fundazioaren laguntzaz sustatutako Mari-Eli ikuskizunean, lan garrantzitsua egin da zarzuela horren musika berreskuratzeko, eta generoaren erreferentzia ugari dituen zarzuela horri gaur egungo begirada emateko. Calixto Bieitoren eszena-zuzendaritzarekin dimentsio erabat ezberdina hartuko du lanak. Guridiri hain lotua dagoen Bilboko Koral Elkartearen parte-hartzeak garbi erakusten digu koru-kantuaren transmisioak gaur egun duen indar handia eta Arriaga Antzokiak hori aldarrikatzearen eta bultzatzearen alde egindako apustua. Guridiren jatorrizko partituraren berreskurapena Bilboko Koral Elkarteak bultzatu du, eta Eusko Jaurlaritzaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren lankidetza izan du.

Ganbera 9
Lekua: Euskalduna Bilbao
I
BOSen haize-boskotea pianorekin
NIKOLAI RIMSKY-KORSAKOV (1844 – 1908)
Boskotea Si bemol Maiorrean
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Rondo-Allegro
Néstor Sutil, flauta
Sandra Ibarretxe, klarinetea
Santiago López, fagota
Estefanía Beceiro, tronpa
Itxaso Sainz de la Maza, pianoa
II
BOSen ensemblea
RICARDO MOLLÁ (1992)
Gudari
I. The Gudari begins his Path
II. Under the Celestial Firmament
III. The Eternal New Horizont
MIQUEL DE JORGE ARTELLS (1994)
Aintzinako jakituria
I. Basajaun
II. Zuhaitza, txoria eta ura
Iraup. 80’ (g.g.b.)

OTELLO
Lekua: Euskalduna Bilbao
Maiatzean, denboraldiari amaiera emateko, Verdiren Otello izango da oholtzan, musika- eta antzerki-tentsioaren eztanda hutsa. Ezinbesteko obra da, konpositorearen azken-aurreko opera, hasierako lehen konpasetik bertatik bukaeraraino musika-indar liluragarri eta etengabeak zeharkatuta dagoena.
Istorio tragiko eta betiereko honetan, maitasuna, jeloskortasuna, arrazakeria, handinahia, manipulazioa eta engainua errepertorio verdiarraren azken-aurreko obran uztartzen dira, William Shakespeareren izen bereko draman oinarrituan, idazle ingeles unibertsalenari omenaldi aparta eginda.
Musika Francesco Ivan Ciampa zuzendari italiarraren esku egongo da, zeinak, Bilbao Orkestra Sinfonikoa zuzenduz, ahalik eta etekin handiena aterako dion partiturari, Bussetoko jenioaren bilakaeraren gailurra den horri.

Ganbera 10 – 24/25 denboraldia
Lekua: Euskalduna Bilbao
E. Korngold: 2. hari-kuartetoa Mi bemol Maiorrean
BOSen hari-laukotea
D. Milhaud: Hari-oktetoa (14 eta 15 kuartetoak) Op. 291
D. Shostakovich: Prelude eta Scherzoa, hari-zortzikoterako
BOSen hari-zortzikotea