Kontzertuak

SALOME
Richard Strauss
Salomé: Jennifer Holloway*
Jochanaan: Egils Silins*
Herodes: Daniel Brenna*
Herodías: Ildikó Komlósi
Narraboth: Mikeldi Atxalandabaso
Herodías-eko morroia: Itxaro Mentxaka
Judua 1: Josep Fadó
Judua 2: Miguel Borrallo*
Judua 3: Igor Peral*
Judua 4: Jordi Casanova
Judua 5: Michael Borth*
Kapadoziarra: Manuel A. Mas Tomas*
Nazareno 1: Alberto Arrabal
Nazareno 2: Alberto Núñez
Esklaboa: Helena Orcoyen*
Soldadua 1: Jose Manuel Díaz
Soldadua 2: Mikel Zabala
Bilbao Orkestra Sinfonikoa
Coro de Ópera de Bilbao: Zuz.: Boris Dujin
Musika-zuzendaria: Erik Nielsen
Eszena-zuzendaria: Francisco Negrín
Eszenografoa: Louis Desirè
Argiztapena: Bruno Poet
Jantziak: Louis Desirè
Bideoa: Joan Rodón*
Produkzioa: Palau de Les Arts Reina Sofía
*ABAO-OLBEn debutatuko du
DATAK
- 17 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 20 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 23 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
- 26 otsaila 2018 Euskalduna Jauregia 19:30 h.
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
1. eszena
Herodesen jauregiko terraza handi batean, Narraboth zaintzaileen kapitaina urrundik miresten ari da Salome neska gaztearen edertasuna. Harekin zeharo maiteminduta dago, bere amaren morroiaren, Herodiasen, atsekaberako. Herodias guztiz liluratuta dago ilargiarekin, zeina emazte zuenarekin konparatzen duen. Bat-batean, soinu bat entzungo da ondoko gelan, eta soldaduek usteko dute juduak izan direla, haiei egozten baitiete etengabe erlijioaz eztabaidatzen aritzea.
Gazte siriarrak Salomeri halako moduz begiratzen jarraitzen du, ezen Morroiari zerbait beldurgarria gerta daitekeelako susmoa eragingo dion. Bat-batean, Jokanaanen (Juan Bataiatzailea) ahotsa entzungo da jauregiko andeleko bere espetxetik. Herodesek beldurra dionez, debekatuta dauka inork, ezta Jerusalemgo Apaizburuak ere, harekin harremana izatea.
Bien bitartean, Narrabothek gogo biziz iragarriko du Salome altxatu dela eta badatorrela.
2. eszena
Salome, batetik aitaordearen begiradek minduta eta bestetik jauregian ospatzen ari den jaira gonbidatutako gainerakoak jasan behar izateagatik nekatuta, terrazara aterako da ihesi. Orduan, berriro entzungo da profetaren ahotsa, eta Judeako printzesa guztiz liluratuta geldituko da. Hain liluratuta, non jauregiko zaindariei eskatuko dien uzteko ikusten Mesiasen etorrera iragartzen duen ezezaguna. Soldaduen ezezkoa jasota, Salomek Narraboth kapitain siriarra limurtuko du, eta honek, hasieran ezetz esan arren, azkenean profeta ikusten utziko dio, Herodesen agindu argiei entzungor eginda.
3. eszena
Profeta andeletik atera, eta Herodesen eta Herodiasen bekatu krudelak salatuko ditu. Salomek baino ez ditu profezia horiek ulertzen, eta berehala sentituko da Jokanaanek bereganatuta; haren gorputza, azal zuria eta ilea goraipatzen hasiko da. Profetak uko egingo die emakumearen proposamen guztiei. Azkenekoa, ahoan musu ematea, benetako obsesio bilakatuko da. Narrabothek, ikusten ari dena jasan ezinda, sastakaia sartuko dio bere buruari, eta lurrera erorita beste bien artean hilko da. Jokanaan berriro giltzapetuko dute putzuan, eta Mesiasen bitartez salbazioa eskatuko du. Salome, berriz, guztiz etsita geratuko da.
4. eszena
Herodes Salomeren bila dabil, emaztearen eta gorteko gainerako kideen laguntzarekin. Tetrarkak Narrabothen gorpuarekin egingo du estropezu, eta izututa haluzinazioak izaten hasiko da. Herodes Salomeri modu lizunean begiratzen hasiko zaio, eta Herodiasek jokabide hori gaitzetsiko du.
Herodesek, bere asmoari tinko eutsita, ardoa ekartzeko aginduko du. Berarekin edatea proposatuko dio Salomeri, baita fruta jatea eta beraren amaren tronuan esertzea ere, baina gazteak guztiari egingo dio uko.
Jokanaanek, putzutik, senarraren intzestu-jarrera aurpegiratuko dio Herodiasi. Honek eskaera egingo dio Herodesi profeta isilaraz dezan, baina ezezkoa jasoko du. Herodiasek iseka egingo dio senarraren beldurrari.
Bost judu Jainkoaren izatasunari buruzko eztabaida teologikoan hasiko dira, eta Jesu Kristoren mirariez mintzo diren bi nazaretar batuko zaizkie.
Herodesek berriz egingo dizkio proposamenak printzesa gazteari. Honek ezetz esango dio berriro, baina azkenean harekin dantzatuko da; izan ere, Tetrarkak aginduko dio berak agintzen diona beteko duela. Une horretan, zazpi beloen dantza ezaguna hasiko da; dantza sentsual eta exotikoa egin bitartean, Salomek beloak erantziko ditu poliki, banan-banan, gizonaren aurrean biluzik gelditu arte. Orduan, Salomek eskaera egingo dio Herodes liluratuari bere desira bete dezan: Jokanaanen burua zilarrezko erretilu batean. Herodias poztu egingo da, baina Salomek azpimarratuko du bere gozamenerako dela. Herodesek, beldurtuta, bestelako harrapakinak proposatuko dizkio: bitxiak, baita beraren erresumaren erdia ere. Salome errukigabe agertuko da, eta Herodesek, azkenean, haren desira onartu eta agindua emango du. Salomek adieraziko du, bakarrizketa etsian, ez duela konfiantzarik borreroarengan; Morroiari kargu hartu, eta laguntza eskatuko die behin eta berriro soldaduei, harik eta zaindari batek erretilu batean profetaren burua ekarri arte. batek eskuetan erretilu batean profetaren burua ekartzen dion arte. Neskatilak, Jokanaanen begi hilei begiratu bitartean, haren gorputzaren, ilearen edo ahoaren edertasuna gogoratuko du, eta bere buruari sinetsaraziko dio hark begiratu izan balio berarekin maiteminduko zela. Bere maitasuna aitortu, eta sutsuki musukatuko du ezpainetan. Printzesa profetaren buruari musu ematen ari zaionean, Herodesek aginduko die soldaduei hura hiltzeko.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

MISSA SOLEMNIS
Lekua: Arriaga Antzokia
Bilbao Orkestra Sinfonikoa, Bilboko Koral Elkartea eta Iruñeko Orfeoia Nuno Coelho maisuaren zuzendaritzapean elkartu dira, maisulan monumental hori aurkezteko. Kristau-liturgiarako egina izan arren, lanak gainditu egiten esparru erlijiosoa, eta gai unibertsalak jorratu: errukia eta erredentzioa. Lanean zehar, Beethovenek emozio-sorta zabala esploratzen du, solemnitatetik eta kontenplaziotik hasi eta asalduraraino eta ospakizuneraino. Horri esker, lanak sakontasun emozional aparta du. Interpreteentzat erabat desafiatzaileak diren zatiak daude: nota eutsien tentsioa koruan, kontraste dinamikoak eta tematikoak, orkestra-idazketaren birtuosismoa… Hori dela eta, Missa Solemnisek musika sinfonikoaren erreferente izaten jarraitzen du, eta mendeetan zehar entzuleak eta musikariak inspiratu ditu bere edertasun eta ahalmen emozionalarekin.

COROS DE CINE – KONTZERTU PARTIZIPATIBOA
Lekua: Euskalduna - Auditorium
‘Coros de cine’ zentzumen eta orkestrarako koru, solista eta partaidetza-kontzertu bat da, non zinema-historiako izenbururik ikonikoei buruzko piezak interpretatuko diren, hala nola Breakfast at Tiffany’s, Titanic, Saving Private Ryan edo Empire of the Sun, besteak beste.
Proiektu kolaboratibo honek Bilboko eta inguruko amateur kantariei aukera emango die musikaren profesionalekin batera prestatzeko eta Euskalduna Bilbaoko Auditoriumean eszenatokian estreinatzeko.

Bere Maiestate pianoa
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Azken 200 urteetako musikari buruzko hit edo pieza arrakastatsuenen zerrendarik balego, ezbairik gabe, Txaikovskiren piano-kontzertua, erromantizismo ikaragarria eta melodia indartsuak darabiltzala, lehen postuetan legoke. Martín Garcíaren birtuosismoaren neurrira egindako lana da. Irekiera-programa honen jite arranditsua beste bi lanekin osatzen da: Saint Saëns musikagilearen 3. sinfonia (‘Sinfonia organoarekin’) eta itsasoen handitasunean etorria daukan Sigfúsdóttir islandiarraren Oceans sinfonia bikaina.
M. H. M. Sigfúsdóttir
Oceans
P. I. Tchaikovsky
Concierto nº 1 para piano y orquesta en si bemol menor Op. 23
C. Saint Saëns
Sinfonía nº 3 en do menor Op. 78 “Órgano”
Martín García García, pianoa
Elena Schwarz, zuzendaria

Itsasoa, ekarriaren iturri
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Ez dugu itsasoaren oroipena alde batera utziko, programa honetan, hari nagusitzat hartuta: ildo hori agerikoa da La mer lanean, Debussyren poema sinfonikorik ospetsuenean, eta iradokitzen da Javier Quislant bilbotarraren Unda maris lanean, Virgilio poetaren Eneida epopeiarekin batera. Lan horri esker, Reina Sofía Sari ospetsua irabazi zuen Quislantek 2023an. Neurrigabetasunaren sentsazio hori, etengabeko mugimenduan dagoen estatikoaren handitasuna, Sibeliusen musikan ere antzematen da joan den denboraldian txalotuenetakoa izan zen Sergei Dogadin biolin jotzailearen eskutik, denboraldi honetan ere artista gonbidatua baita.
J. Sibelius
Concierto para violín y orquesta en re menor Op. 47
J. Quislant
Unda maris
C. Debussy
La mer, Tres bocetos sinfónicos para orquesta
Sergei Dogadin, biolina
Swann Van Rechem, zuzendaria