Kontzertuak

Cámara 7


Euskalduna Jauregia.   19:30 h.

Bakarlari handiak errezitaldian – Piazzollaren 100 urte

Tangoa ezagutzen Ravel, Stravinsky, Satie… Gardel eta Piazzollaren musikan

Claudio Constantini, bandoneoia
Louiza Hamadi, pianoa

Samuel García*, biolina

MARIANO MORES (1918 – 2016)

Takito militarra


MAURICE RAVEL (1875 – 1937)

Habanera


IGOR STRAVINSKY (1882 – 1971)

Tangoa


ALBERTO GINASTERA (1916 – 1983)

Milonga*


ASTOR PIAZZOLLA (1921 – 1992)

Buenos Airesko uda*


KURT WEILL (1900 – 1950)

Youkali


DINO SALUZZI (1935)

Tangoa ene aitari


HORACIO SALGÁN (1916 – 2016)

Kilkertxoa
Su geldoan


ISAAC ALBÉNIZ (1860 – 1909)

Tangoa


ASTOR PIAZZOLLA (1921 – 1992)

A bikoitz baten tristurak
Aingeruaren heriotza, suitea

Iraup.: 60’ (g.g.b.)

DATAK

  • 29 martxoa 2021       Euskalduna Jauregia      19:30 h. Sarrerak Erosi

Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.

Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak


Claudio Constantini & Louiza Hamadi

Bandoneoia eta pianoa

Programa honekin, Claudio Constantinik eta Louiza Hamadi pianojole eta birtuosoak osatutako bikoteak kontzertuko tangoaren generoan erabateko sarrera egiten du Europako eta Argentinako konpositoreen bitartez bandoneoi eta pianorako moldaketei dagokienez. 2020. urtean, programa berean oinarritutako lehen diskoa kaleratu zuten: ’20th Century Tango ‘(IBS Classical), biek ere luzaroan pentsatu eta gauzatu nahi izan duten proiektua.

Claudio Constantinik bost kontinentetan zehar garatu duen ibilbide polifazetikoa du. Liman jaioa musikari familia batean, bere estilo originala sustrai klasiko sendoek definitzen dute, herri musika genero batzuekiko etengabeko grinarekin elkarturik, hauen artean musika latinoamerikarra eta inprobisazioa funtsezko papera betetzen dutelarik. Munduko antzoki garrantzitsuenetako batzuetan aritu izan da, hala nola Berlingo Filarmonikoan, Baden-Badeneko Festpielhausen, Vienako Konzerthausen, Los Angelesko Operan, Municheko Operan, Bartzelonako Palau de les Arts jauregian eta Madrilgo Errege Antzokian, besteak beste.

Louiza Hamadiren kontzertista lana oso gazterik hasi zen, 8 urterekin Madrilgo Conde Duque Auditorioan bakarlari gisa arituz. Ordutik, maiz egiten ditu emanaldiak, bai Espainiako hiri eta herrietan, bai nazioarteko aretoetan. Azpimarratzekoak dira Zaragozako Auditorioan, Parisko Cité Internationale Universitairen, Municheko Steinway Hausen edo Madrilgo Auditorio Nazionalean edo Madrilgo Erkidegoko Kirol Jauregian orkestradun bakarlari gisa egindako emanaldiak –12.000 ikusle baino gehiago izan zituen emanaldi horietan–, eta Aljeriako Orkestra Nazionalak eta Pekingo Operako Orkestrak lagunduta egindako emanaldiak.

Info covid

Gertakarien egutegia

Al
As
Az
Og
Or
La
Ig

Erlazionatutako ekitaldiak

Denboraldia 2024-2025
30 - 01
Mai
2025
>Mari-Eli

Mari-Eli

Lekua: Teatro Arriaga

Jesús Guridiren Mari-Eli zarzuela 1936ko apirilean estreinatu zen Madrilen, eta, Gerra Zibilaren ondoren, 1941ean, taularatu zen Bilbon, Bilboko Koral Elkartearen denboraldi lirikoaren barruan. Lanak Guridi desberdin bat erakusten digu, lanaren izaerari dagokionez, baina oso ezaguna haren idazkera musikalaren kalitateagatik. Jesús Mª Arozamenak honela deskribatzen du Mari-Eli: «Itsas kutsuko euskarazko zarzuela, melodia gogoraerrazak eta pasarte komikoak dituena, garaiko gustuen araberakoa».

Arriaga Antzokiak ekoitzitako eta BBK Fundazioaren laguntzaz sustatutako Mari-Eli ikuskizunean, lan garrantzitsua egin da zarzuela horren musika berreskuratzeko, eta generoaren erreferentzia ugari dituen zarzuela horri gaur egungo begirada emateko. Calixto Bieitoren eszena-zuzendaritzarekin dimentsio erabat ezberdina hartuko du lanak. Guridiri hain lotua dagoen Bilboko Koral Elkartearen parte-hartzeak garbi erakusten digu koru-kantuaren transmisioak gaur egun duen indar handia eta Arriaga Antzokiak hori aldarrikatzearen eta bultzatzearen alde egindako apustua. Guridiren jatorrizko partituraren berreskurapena Bilboko Koral Elkarteak bultzatu du, eta Eusko Jaurlaritzaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren lankidetza izan du.

Informazio gehiago

Gehiago ikusi
Denboraldia 2024-2025
05
Mai
2025
>Ganbera 9

Ganbera 9

Lekua: Euskalduna Bilbao


I

BOSen haize-boskotea pianorekin

NIKOLAI RIMSKY-KORSAKOV (1844 – 1908)

Boskotea Si bemol Maiorrean

I. Allegro con brio
II. Andante
III. Rondo-Allegro

Néstor Sutil, flauta
Sandra Ibarretxe, klarinetea
Santiago López, fagota
Estefanía Beceiro, tronpa
Itxaso Sainz de la Maza, pianoa

II

BOSen ensemblea

RICARDO MOLLÁ (1992)

Gudari

I. The Gudari begins his Path
II. Under the Celestial Firmament
III. The Eternal New Horizont

MIQUEL DE JORGE ARTELLS (1994)

Aintzinako jakituria

I. Basajaun
II. Zuhaitza, txoria eta ura

Iraup. 80’ (g.g.b.)

Informazioa eta sarrerak
Denboraldia 2024-2025
17
Mai
2025
>OTELLO

OTELLO

Lekua: Euskalduna Bilbao

Maiatzean, denboraldiari amaiera emateko, Verdiren Otello izango da oholtzan, musika- eta antzerki-tentsioaren eztanda hutsa. Ezinbesteko obra da, konpositorearen azken-aurreko opera, hasierako lehen konpasetik bertatik bukaeraraino musika-indar liluragarri eta etengabeak zeharkatuta dagoena.

Istorio tragiko eta betiereko honetan, maitasuna, jeloskortasuna, arrazakeria, handinahia, manipulazioa eta engainua errepertorio verdiarraren azken-aurreko obran uztartzen dira, William Shakespeareren izen bereko draman oinarrituan, idazle ingeles unibertsalenari omenaldi aparta eginda.

Musika Francesco Ivan Ciampa zuzendari italiarraren esku egongo da, zeinak, Bilbao Orkestra Sinfonikoa zuzenduz, ahalik eta etekin handiena aterako dion partiturari, Bussetoko jenioaren bilakaeraren gailurra den horri.

Informazio gehiago

Gehiago ikusi
Denboraldia 2024-2025
19
Mai
2025
>Ganbera 10 – 24/25 denboraldia

Ganbera 10 – 24/25 denboraldia

Lekua: Euskalduna Bilbao

E. Korngold: 2. hari-kuartetoa Mi bemol Maiorrean
BOSen hari-laukotea

D. Milhaud: Hari-oktetoa (14 eta 15 kuartetoak) Op. 291
D. Shostakovich: Prelude eta Scherzoa, hari-zortzikoterako
BOSen hari-zortzikotea

Informazioa eta sarrerak