Kontzertuak
Cámara 7
Euskalduna Jauregia. 19:30 h.
Bakarlari handiak errezitaldian – Piazzollaren 100 urte
Tangoa ezagutzen Ravel, Stravinsky, Satie… Gardel eta Piazzollaren musikan
Claudio Constantini, bandoneoia
Louiza Hamadi, pianoa
Samuel García*, biolina
MARIANO MORES (1918 – 2016)
Takito militarra
MAURICE RAVEL (1875 – 1937)
Habanera
IGOR STRAVINSKY (1882 – 1971)
Tangoa
ALBERTO GINASTERA (1916 – 1983)
Milonga*
ASTOR PIAZZOLLA (1921 – 1992)
Buenos Airesko uda*
KURT WEILL (1900 – 1950)
Youkali
DINO SALUZZI (1935)
Tangoa ene aitari
HORACIO SALGÁN (1916 – 2016)
Kilkertxoa
Su geldoan
ISAAC ALBÉNIZ (1860 – 1909)
Tangoa
ASTOR PIAZZOLLA (1921 – 1992)
A bikoitz baten tristurak
Aingeruaren heriotza, suitea
Iraup.: 60’ (g.g.b.)
DATAK
- 29 martxoa 2021 Euskalduna Jauregia 19:30 h. Sarrerak Erosi
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Claudio Constantini & Louiza Hamadi
Bandoneoia eta pianoa
Programa honekin, Claudio Constantinik eta Louiza Hamadi pianojole eta birtuosoak osatutako bikoteak kontzertuko tangoaren generoan erabateko sarrera egiten du Europako eta Argentinako konpositoreen bitartez bandoneoi eta pianorako moldaketei dagokienez. 2020. urtean, programa berean oinarritutako lehen diskoa kaleratu zuten: ’20th Century Tango ‘(IBS Classical), biek ere luzaroan pentsatu eta gauzatu nahi izan duten proiektua.
Claudio Constantinik bost kontinentetan zehar garatu duen ibilbide polifazetikoa du. Liman jaioa musikari familia batean, bere estilo originala sustrai klasiko sendoek definitzen dute, herri musika genero batzuekiko etengabeko grinarekin elkarturik, hauen artean musika latinoamerikarra eta inprobisazioa funtsezko papera betetzen dutelarik. Munduko antzoki garrantzitsuenetako batzuetan aritu izan da, hala nola Berlingo Filarmonikoan, Baden-Badeneko Festpielhausen, Vienako Konzerthausen, Los Angelesko Operan, Municheko Operan, Bartzelonako Palau de les Arts jauregian eta Madrilgo Errege Antzokian, besteak beste.
Louiza Hamadiren kontzertista lana oso gazterik hasi zen, 8 urterekin Madrilgo Conde Duque Auditorioan bakarlari gisa arituz. Ordutik, maiz egiten ditu emanaldiak, bai Espainiako hiri eta herrietan, bai nazioarteko aretoetan. Azpimarratzekoak dira Zaragozako Auditorioan, Parisko Cité Internationale Universitairen, Municheko Steinway Hausen edo Madrilgo Auditorio Nazionalean edo Madrilgo Erkidegoko Kirol Jauregian orkestradun bakarlari gisa egindako emanaldiak –12.000 ikusle baino gehiago izan zituen emanaldi horietan–, eta Aljeriako Orkestra Nazionalak eta Pekingo Operako Orkestrak lagunduta egindako emanaldiak.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Heroiak eta deabruak Tim Meaden ahotsean
Lekua: Euskalduna Jauregia
Barroko-garaian, gehiegikeriak eta muturrak irudikatu ziren gehienbat. Kontratenoreak herniaren rola hartu zuen maiz, hala nola Giulio Cesare eta Orlando pertsonaietan, zeinak Tim Meaden ahots zoragarriaren bidez izango ditugu entzungai; bestalde, deabrua kontraste dinamiko eta bat-bateko disonantzien bidez irudikatzen zen, Leclair eta Boccherini pertsonaietan bezalaxe. Hori guztia, Pedro Gandíak proposatutako programa interesgarriaren baitan, zeina Sevillako Orkestra Barrokoko zuzendari artistikoa izan baita bi hamarkadaz eta zeina garai horretako gure espezialista handietako bat baita.
BOSbaroque
Leclair, Händel, Vivaldi, Geminiani eta Boccheriniren kontratenorarentzako obrak eta ariak
Tim Mead, kontratenorra
Pedro Gandía, kontzertino zuzendaria
Cámara 09
Lekua: Euskalduna Jauregia
G.F. Handel: Sonata en sol menor Op. 2 nº 8 HWV 393
J. D. Zelenka: 6. trio sonata, bi oboe, fagota eta baxu jarraiturako do minorrean
BOSen ensemble barrokoa
J.S. Bach: Brandenburgoko 3. kontzertua sol maiorrean
J.S. Bach: Brandenburgoko 6. kontzertua si bemol maiorrean
BOSen ensemble barrokoa
ABAO
Lekua: Euskalduna Bilbao
GIACOMO PUCCINI
LA BOHÈME
ANTZEZLEAK
Mimí
Miren Urbieta
Rodolfo
Celso Albelo
Marcelo
Manel Esteve
Musetta
Marina Monzó
Schunard
José Manuel Díaz
Colline
David Lagares
Bernoit/Alcindoro
Fernando Latorre
Parpignol
a determinar
TALDE ARTISTIKOA
Director Del Coro
Boris Dujin
Director Musical
Pedro Halffter
Director De Escena
Leo Nucci
Director Repositor
Salvatore Piro
Escenografía
Carlo Centolavigna
Vestuario
Artemio Cabassí
Iluminación
Cladio Schmid
Producción
Fondazione Teatri di Piacenza
Pergolesi Spontini Fondazione
Teatro Comunale di Modena
Opéra de Marseille
* Debuta en ABAO
Informazio gehiago
Yuja Wang. Piano errezitaldia
Lekua: Euskalduna Jauregia
Yuja Wang piano-jotzailea ezaguna da agertokian duen presentzia liluragarriagatik, bere arte karismatikoagatik eta zintzotasun emozionalagatik. Munduko zuzendari, musikari eta talderik beneragarrienekin aritu izan da, eta bere birtuosismoagatik ez ezik, emanaldi espontaneoak eta animatuak eskaintzeagatik da ezaguna. Zera esan zion New York Times-i: “Irmoki uste dut programa bakoitzak bizitza propioa izan behar duela eta une horretan sentitzen dudana islatu behar duela”.
Yurik berriki erakutsi du zer nolako trebezia eta karisma dituen, Yannick Nézet-Séguin zuzendariarekin eta Filadelfiako Orkestrarekin batera Carnegie Hallen eskainitako Rakhmaninoven maratoi-emanaldian. Rakhmaninov jaio zeneko 150. urteurrena ospatzeko egindako ekitaldi historiko horretan, konpositorearen lau kontzertuak eta Paganiniren gai bati buruzko Rapsodia eskaini ziren arratsalde batean.
Horrez gain, denboraldi honetan Magnus Lindbergen pianorako 3. kontzertuaren mundu mailako estreinaldia interpretatu du Yujak San Frantziskon, eta obra hori Ipar Amerikako eta Europako beste leku batzuetan ere eskainiko du.
Beijingeko musikari familia batean jaio zen Yuja. Txinan haurrentzako piano-ikasketak egin ondoren, prestakuntza aurreratua jaso zuen Kanadan eta Curtis Institute of Music kontserbatorioan, Gary Graffmanekin. Nazioartean aurrerapauso handia eman zuen 2007an Martha Argerich ordezkatu zuenean Bostongo Orkestra Sinfonikoko bakarlaria izateko. Bi urte geroago, kontratu esklusibo bat sinatu zuen Deutsche Grammophonekin, eta ordutik lekua hartu du munduko artista ospetsuenen artean, kritikariek txalotutako emanaldiak eta grabazioak egin baititu.
Musical Americak urteko artista izendatu zuen 2017an, eta 2021ean Opus Klassik saria jaso zuen John Adamsen Must the Devil Have all the Good Tunes? lanaren munduko estreinaldiko grabazioagatik, Los Angelesko Filarmonikoarekin batera eta Gustavo Dudamelen gidaritzapean egindakoa.
Joan den denboraldian, nazioarteko errezitaldi-bira batean murgildu zen Yuja, Ipar Amerikako eta Europako areto garrantzitsuetan aritzeko, eta publikoa harri eta zur utzi zuen beste behin bere estilo, trebetasun tekniko eta arte bikainarekin, Beethoven, Ligeti eta Schönbergen lanak bildu zituen programa zabal batean.