Kontzertuak

Lekeitioko Itxas Soinua Musikaldia 2018
Lekeitioko Andra Mariaren Zeruratzea Parrokia. 22:00 h.
WOLFGANG AMADEUS MOZART, Figaroren ezteiak, Obertura K. 492
WOLFGANG AMADEUS MOZART, Kontzertua klarinete eta orkestrarako La Maiorrean K. 662
I. Allegro
II. Adagio
III. Rondó: Allegro
Sandra Ibarreche, klarinetea
LUDWIG VAN BEETHOVEN, S. sinfonia La Maiorrean Op.92
I. Poco sostenuto – Vivace
II. Allegretto
III. Presto – Assai meno presto
IV. Allegro con brio
Sandra Ibarreche, klarinetea
Lara Diloy, zuzendaria
DATAK
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
LARA DILOY, zuzendaria
Orkestrako zuzendaria, Tolosan (Gipuzkoa) jaioa, Lara Diloy Barbieri Orkestra Sinfonikoaren zuzendari gonbidatu nagusia da, eta Óliver Díaz maisuaren (Zarzuelako Antzokiaren musika-zuzendaria) laguntzailea
Madrilgo Orkestra Sinfonikoaren zuzendaria izan da, bai eta beste orkestra-talde batzuena ere (horien artean, nabarmentzekoak dira Espainiako Gazte Orkestra Nazionala edo Varnako Orkestra Filarmonikoa). Madrilgo Errege Antzokian eta Zarzuelako Antzokian, Valladolideko Calderón Antzokian edo Musikako Auditorium Nazionalaren moduko lekuetan debutatu izan du.
Azken aldiotan zuzendutako lanen artean honakoak aipatu daitezke: Glucken Orfeo eta Euridize, Donostiako Victoria Eugenia Antzokian, edota Verdiren La Traviata, Italiak Espainian daukan Enbaxadan. Musika-laguntzaile gisa ekoizpen liriko askotan aritu izan da, eta honakoak dira bereziki aipagarriak, beste beste: El Gato Montés, Valentziako Palau de les Arts jauregian (gainera, bertoko bandaren zuzendaria da); Las Golondrinas eta Mexikoko Kantaria, Zarzuelako Antzokian; Luisa Fernanda, Los Veranos de la Villa jaialdian; Rigoletto, Iruñeko Baluarte Auditoriumean; edota Nabucco, Palma Mallorcako Antzoki Nagusian.
SANDRA IBARRECHE, klarinetea
Zazpi urterekin hasi zituen musika ikasketak Leioako Udal Kontserbatorioan, Juan Casanova irakaslearen eskutik. Ikasketak kontserbatorio berean amaitu zituen, Carlos García zuela irakasle.
Goi-mailako ikasketak Musikenen (Euskal Herriko Goi-mailako Musika Ikastegia) burutu zituen, José Luis Estellés, Antony Pay, Carlos Gil, Sergio Barranco eta Henri Bok irakasleekin. Halaber, Asko Heiskanen irakaslearekin ikasi zuen Helsinkiko Sibelius akademian (Erasmus programa); Isaac Rodriguezekin, Bartzelonako Conservatori Liceu kontserbatorioan; Michel Lethiecekin, Nizako CNRRan; eta master ikasketak bukatu zituen Andreas Sundénekin, Stockholmeko Royal College of Music musika-ikastegian.
Zenbait master class jaso ditu honako klarinete-jotzaileen eskutik, besteak beste: Martin Fröst, Yehuda Gilad, Hermann Stefansson, Joan Enric Lluna, Harri Mäki, Olli Leppäniemi eta Kari Kriikku. Euskadiko Gazte Orkestraren (EGO), Esloveniako Maribor Nazioarteko Orkestraren eta Frantziako Gazte Orkestraren (OFJ) kide izan da.
Ondokoekin ere lankidetzan aritu da: Canneseko Orkestra, Stockholmeko Orkestra Filarmonikoa, Suediar Irratiaren Orkestra Sinfonikoa, Stockholmeko Errege Opera, Dalasinfoniettan Ganbera-orkestra, Swedish Wind Ensemble, Västerås Sinfonietta eta Osloko Opera, besteak beste.
2015eko abenduan Genesia proiektuaren estreinaldian parte hartu zuen, Martin Fröst klarinete-jotzaileak Stockholmeko Orkestra Filarmonikoarekin batera garatutakoa. 2018ko urtarrilean proiektu berean parte hartu zuen berriro, baina, aldi horretan, Göteborgeko Orkestra Sinfonikoarekin lankidetzan.
BILBAO ORKESTRA SINFONIKOA
Bilbao Orkestra Sinfonikoak 1922ko martxoaren 8an eman zuen bere lehenengo kontzertua, Arriaga Antzokian, Armand Marsicken zuzendaritzapean. Bizkaiko gizarte zibilaren bultzadari esker sortu zen, eta, geroztik, harreman estua dauka Bizkaiarekin: gaur egun, esate baterako, 2.200 abonatu ditu Denboraldi Sinfonikoan.
Sortu zenetik, zuzendari titular garrantzitsuak izan ditu: Armand Marsick, Vladimir Golschmann, Jesús Arámbarri, José Limantour, Antoine de Babier, Rafael Frühbeck de Burgos, Alberto Bolet, Pedro Pirfano, Urbano Ruiz Laorden, Theo Alcántara, Juanjo Mena, Günter Neuhold, eta 2015etik aurrera Erik Nielsen
BOSek hainbat etapa bizi izan ditu: sarritan egiten zituen birak direla-eta, de facto penintsulako iparraldeko orkestratzat hartzen zuten garaitik hasi, eta hurbilagoko nazioarteko zabalkundera; horri esker, San Petersburgon, Tokion, Japoniako biran, eta, erregulartasunez, Frantziako zenbait jaialditan aritu izan da.
2012an, Schönbergen Gurrelieder lanak joz ospatu zuen bere 90. urteurrena, Günter Neuholden zuzendaritzapean. Kontzertu horiek zuzenean grabatu ziren, eta Thorofon etxeak editatu zituen CDan.
Euskalduna Jauregian egiten den kontzertu-denboraldi erregularraz gain (hori da orkestraren egoitza, hain zuzen ere), BOSek ganbera-denboraldiak eskaintzen ditu Bilbon eta Bizkaian, eta lan pedagogiko garrantzitsua egiten du, Kontzertu Didaktikoak eta Kontzertuak Familian ekimenen bitartez; gainera, musikaren bidezko gizarteratze-jarduerak ere egiten ditu. Modu erregularrean hartzen du parte orkestra gisa OLBEren operetan, eta lankidetza-ildoak ditu Guggenheim Museoarekin, Bilboko Arte Ederren Museoarekin, Deustuko Unibertsitatearekin eta Bilboko Arriaga Antzokiarekin batera egiten dituen zenbait programatan.
Bere katalogo diskografikoaren barruan, BOSek euskal musikari buruzko bilduma interesgarria grabatu du Naxos etxearentzat, Arambarri, Guridi, Arriaga, Isasi, Usandizaga, Sarasate eta Escuderori eskainita. Era berean, J. Rodrigo eta T. Takemitsu konpositoreen obrak grabatu ditu EMI JAPAN etxearentzat, Kiyoshi Shomura gitarra-jotzaile japoniarrarekin eta Juanjo Mena maisuaren zuzendaritzapean.
BOSen jarduera bere zale ugarien babesari eta Bizkaiko Foru Aldundiaren eta Bilboko Udalaren ekarpenei esker garatzen da.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

MISSA SOLEMNIS
Lekua: Arriaga Antzokia
Bilbao Orkestra Sinfonikoa, Bilboko Koral Elkartea eta Iruñeko Orfeoia Nuno Coelho maisuaren zuzendaritzapean elkartu dira, maisulan monumental hori aurkezteko. Kristau-liturgiarako egina izan arren, lanak gainditu egiten esparru erlijiosoa, eta gai unibertsalak jorratu: errukia eta erredentzioa. Lanean zehar, Beethovenek emozio-sorta zabala esploratzen du, solemnitatetik eta kontenplaziotik hasi eta asalduraraino eta ospakizuneraino. Horri esker, lanak sakontasun emozional aparta du. Interpreteentzat erabat desafiatzaileak diren zatiak daude: nota eutsien tentsioa koruan, kontraste dinamikoak eta tematikoak, orkestra-idazketaren birtuosismoa… Hori dela eta, Missa Solemnisek musika sinfonikoaren erreferente izaten jarraitzen du, eta mendeetan zehar entzuleak eta musikariak inspiratu ditu bere edertasun eta ahalmen emozionalarekin.

COROS DE CINE – KONTZERTU PARTIZIPATIBOA
Lekua: Euskalduna - Auditorium
‘Coros de cine’ zentzumen eta orkestrarako koru, solista eta partaidetza-kontzertu bat da, non zinema-historiako izenbururik ikonikoei buruzko piezak interpretatuko diren, hala nola Breakfast at Tiffany’s, Titanic, Saving Private Ryan edo Empire of the Sun, besteak beste.
Proiektu kolaboratibo honek Bilboko eta inguruko amateur kantariei aukera emango die musikaren profesionalekin batera prestatzeko eta Euskalduna Bilbaoko Auditoriumean eszenatokian estreinatzeko.

Bere Maiestate pianoa
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Azken 200 urteetako musikari buruzko hit edo pieza arrakastatsuenen zerrendarik balego, ezbairik gabe, Txaikovskiren piano-kontzertua, erromantizismo ikaragarria eta melodia indartsuak darabiltzala, lehen postuetan legoke. Martín Garcíaren birtuosismoaren neurrira egindako lana da. Irekiera-programa honen jite arranditsua beste bi lanekin osatzen da: Saint Saëns musikagilearen 3. sinfonia (‘Sinfonia organoarekin’) eta itsasoen handitasunean etorria daukan Sigfúsdóttir islandiarraren Oceans sinfonia bikaina.
M. H. M. Sigfúsdóttir
Oceans
P. I. Tchaikovsky
Concierto nº 1 para piano y orquesta en si bemol menor Op. 23
C. Saint Saëns
Sinfonía nº 3 en do menor Op. 78 “Órgano”
Martín García García, pianoa
Elena Schwarz, zuzendaria

Itsasoa, ekarriaren iturri
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Ez dugu itsasoaren oroipena alde batera utziko, programa honetan, hari nagusitzat hartuta: ildo hori agerikoa da La mer lanean, Debussyren poema sinfonikorik ospetsuenean, eta iradokitzen da Javier Quislant bilbotarraren Unda maris lanean, Virgilio poetaren Eneida epopeiarekin batera. Lan horri esker, Reina Sofía Sari ospetsua irabazi zuen Quislantek 2023an. Neurrigabetasunaren sentsazio hori, etengabeko mugimenduan dagoen estatikoaren handitasuna, Sibeliusen musikan ere antzematen da joan den denboraldian txalotuenetakoa izan zen Sergei Dogadin biolin jotzailearen eskutik, denboraldi honetan ere artista gonbidatua baita.
J. Sibelius
Concierto para violín y orquesta en re menor Op. 47
J. Quislant
Unda maris
C. Debussy
La mer, Tres bocetos sinfónicos para orquesta
Sergei Dogadin, biolina
Swann Van Rechem, zuzendaria