Kontzertuak

Lekeitioko Itxas Soinua Musikaldia 2018
Lekeitioko Andra Mariaren Zeruratzea Parrokia. 22:00 h.
WOLFGANG AMADEUS MOZART, Figaroren ezteiak, Obertura K. 492
WOLFGANG AMADEUS MOZART, Kontzertua klarinete eta orkestrarako La Maiorrean K. 662
I. Allegro
II. Adagio
III. Rondó: Allegro
Sandra Ibarreche, klarinetea
LUDWIG VAN BEETHOVEN, S. sinfonia La Maiorrean Op.92
I. Poco sostenuto – Vivace
II. Allegretto
III. Presto – Assai meno presto
IV. Allegro con brio
Sandra Ibarreche, klarinetea
Lara Diloy, zuzendaria
DATAK
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
LARA DILOY, zuzendaria
Orkestrako zuzendaria, Tolosan (Gipuzkoa) jaioa, Lara Diloy Barbieri Orkestra Sinfonikoaren zuzendari gonbidatu nagusia da, eta Óliver Díaz maisuaren (Zarzuelako Antzokiaren musika-zuzendaria) laguntzailea
Madrilgo Orkestra Sinfonikoaren zuzendaria izan da, bai eta beste orkestra-talde batzuena ere (horien artean, nabarmentzekoak dira Espainiako Gazte Orkestra Nazionala edo Varnako Orkestra Filarmonikoa). Madrilgo Errege Antzokian eta Zarzuelako Antzokian, Valladolideko Calderón Antzokian edo Musikako Auditorium Nazionalaren moduko lekuetan debutatu izan du.
Azken aldiotan zuzendutako lanen artean honakoak aipatu daitezke: Glucken Orfeo eta Euridize, Donostiako Victoria Eugenia Antzokian, edota Verdiren La Traviata, Italiak Espainian daukan Enbaxadan. Musika-laguntzaile gisa ekoizpen liriko askotan aritu izan da, eta honakoak dira bereziki aipagarriak, beste beste: El Gato Montés, Valentziako Palau de les Arts jauregian (gainera, bertoko bandaren zuzendaria da); Las Golondrinas eta Mexikoko Kantaria, Zarzuelako Antzokian; Luisa Fernanda, Los Veranos de la Villa jaialdian; Rigoletto, Iruñeko Baluarte Auditoriumean; edota Nabucco, Palma Mallorcako Antzoki Nagusian.
SANDRA IBARRECHE, klarinetea
Zazpi urterekin hasi zituen musika ikasketak Leioako Udal Kontserbatorioan, Juan Casanova irakaslearen eskutik. Ikasketak kontserbatorio berean amaitu zituen, Carlos García zuela irakasle.
Goi-mailako ikasketak Musikenen (Euskal Herriko Goi-mailako Musika Ikastegia) burutu zituen, José Luis Estellés, Antony Pay, Carlos Gil, Sergio Barranco eta Henri Bok irakasleekin. Halaber, Asko Heiskanen irakaslearekin ikasi zuen Helsinkiko Sibelius akademian (Erasmus programa); Isaac Rodriguezekin, Bartzelonako Conservatori Liceu kontserbatorioan; Michel Lethiecekin, Nizako CNRRan; eta master ikasketak bukatu zituen Andreas Sundénekin, Stockholmeko Royal College of Music musika-ikastegian.
Zenbait master class jaso ditu honako klarinete-jotzaileen eskutik, besteak beste: Martin Fröst, Yehuda Gilad, Hermann Stefansson, Joan Enric Lluna, Harri Mäki, Olli Leppäniemi eta Kari Kriikku. Euskadiko Gazte Orkestraren (EGO), Esloveniako Maribor Nazioarteko Orkestraren eta Frantziako Gazte Orkestraren (OFJ) kide izan da.
Ondokoekin ere lankidetzan aritu da: Canneseko Orkestra, Stockholmeko Orkestra Filarmonikoa, Suediar Irratiaren Orkestra Sinfonikoa, Stockholmeko Errege Opera, Dalasinfoniettan Ganbera-orkestra, Swedish Wind Ensemble, Västerås Sinfonietta eta Osloko Opera, besteak beste.
2015eko abenduan Genesia proiektuaren estreinaldian parte hartu zuen, Martin Fröst klarinete-jotzaileak Stockholmeko Orkestra Filarmonikoarekin batera garatutakoa. 2018ko urtarrilean proiektu berean parte hartu zuen berriro, baina, aldi horretan, Göteborgeko Orkestra Sinfonikoarekin lankidetzan.
BILBAO ORKESTRA SINFONIKOA
Bilbao Orkestra Sinfonikoak 1922ko martxoaren 8an eman zuen bere lehenengo kontzertua, Arriaga Antzokian, Armand Marsicken zuzendaritzapean. Bizkaiko gizarte zibilaren bultzadari esker sortu zen, eta, geroztik, harreman estua dauka Bizkaiarekin: gaur egun, esate baterako, 2.200 abonatu ditu Denboraldi Sinfonikoan.
Sortu zenetik, zuzendari titular garrantzitsuak izan ditu: Armand Marsick, Vladimir Golschmann, Jesús Arámbarri, José Limantour, Antoine de Babier, Rafael Frühbeck de Burgos, Alberto Bolet, Pedro Pirfano, Urbano Ruiz Laorden, Theo Alcántara, Juanjo Mena, Günter Neuhold, eta 2015etik aurrera Erik Nielsen
BOSek hainbat etapa bizi izan ditu: sarritan egiten zituen birak direla-eta, de facto penintsulako iparraldeko orkestratzat hartzen zuten garaitik hasi, eta hurbilagoko nazioarteko zabalkundera; horri esker, San Petersburgon, Tokion, Japoniako biran, eta, erregulartasunez, Frantziako zenbait jaialditan aritu izan da.
2012an, Schönbergen Gurrelieder lanak joz ospatu zuen bere 90. urteurrena, Günter Neuholden zuzendaritzapean. Kontzertu horiek zuzenean grabatu ziren, eta Thorofon etxeak editatu zituen CDan.
Euskalduna Jauregian egiten den kontzertu-denboraldi erregularraz gain (hori da orkestraren egoitza, hain zuzen ere), BOSek ganbera-denboraldiak eskaintzen ditu Bilbon eta Bizkaian, eta lan pedagogiko garrantzitsua egiten du, Kontzertu Didaktikoak eta Kontzertuak Familian ekimenen bitartez; gainera, musikaren bidezko gizarteratze-jarduerak ere egiten ditu. Modu erregularrean hartzen du parte orkestra gisa OLBEren operetan, eta lankidetza-ildoak ditu Guggenheim Museoarekin, Bilboko Arte Ederren Museoarekin, Deustuko Unibertsitatearekin eta Bilboko Arriaga Antzokiarekin batera egiten dituen zenbait programatan.
Bere katalogo diskografikoaren barruan, BOSek euskal musikari buruzko bilduma interesgarria grabatu du Naxos etxearentzat, Arambarri, Guridi, Arriaga, Isasi, Usandizaga, Sarasate eta Escuderori eskainita. Era berean, J. Rodrigo eta T. Takemitsu konpositoreen obrak grabatu ditu EMI JAPAN etxearentzat, Kiyoshi Shomura gitarra-jotzaile japoniarrarekin eta Juanjo Mena maisuaren zuzendaritzapean.
BOSen jarduera bere zale ugarien babesari eta Bizkaiko Foru Aldundiaren eta Bilboko Udalaren ekarpenei esker garatzen da.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

Mari-Eli
Lekua: Teatro Arriaga
Jesús Guridiren Mari-Eli zarzuela 1936ko apirilean estreinatu zen Madrilen, eta, Gerra Zibilaren ondoren, 1941ean, taularatu zen Bilbon, Bilboko Koral Elkartearen denboraldi lirikoaren barruan. Lanak Guridi desberdin bat erakusten digu, lanaren izaerari dagokionez, baina oso ezaguna haren idazkera musikalaren kalitateagatik. Jesús Mª Arozamenak honela deskribatzen du Mari-Eli: «Itsas kutsuko euskarazko zarzuela, melodia gogoraerrazak eta pasarte komikoak dituena, garaiko gustuen araberakoa».
Arriaga Antzokiak ekoitzitako eta BBK Fundazioaren laguntzaz sustatutako Mari-Eli ikuskizunean, lan garrantzitsua egin da zarzuela horren musika berreskuratzeko, eta generoaren erreferentzia ugari dituen zarzuela horri gaur egungo begirada emateko. Calixto Bieitoren eszena-zuzendaritzarekin dimentsio erabat ezberdina hartuko du lanak. Guridiri hain lotua dagoen Bilboko Koral Elkartearen parte-hartzeak garbi erakusten digu koru-kantuaren transmisioak gaur egun duen indar handia eta Arriaga Antzokiak hori aldarrikatzearen eta bultzatzearen alde egindako apustua. Guridiren jatorrizko partituraren berreskurapena Bilboko Koral Elkarteak bultzatu du, eta Eusko Jaurlaritzaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren lankidetza izan du.

Ganbera 9
Lekua: Euskalduna Bilbao
I
BOSen haize-boskotea pianorekin
NIKOLAI RIMSKY-KORSAKOV (1844 – 1908)
Boskotea Si bemol Maiorrean
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Rondo-Allegro
Néstor Sutil, flauta
Sandra Ibarretxe, klarinetea
Santiago López, fagota
Estefanía Beceiro, tronpa
Itxaso Sainz de la Maza, pianoa
II
BOSen ensemblea
RICARDO MOLLÁ (1992)
Gudari
I. The Gudari begins his Path
II. Under the Celestial Firmament
III. The Eternal New Horizont
MIQUEL DE JORGE ARTELLS (1994)
Aintzinako jakituria
I. Basajaun
II. Zuhaitza, txoria eta ura
Iraup. 80’ (g.g.b.)

OTELLO
Lekua: Euskalduna Bilbao
Maiatzean, denboraldiari amaiera emateko, Verdiren Otello izango da oholtzan, musika- eta antzerki-tentsioaren eztanda hutsa. Ezinbesteko obra da, konpositorearen azken-aurreko opera, hasierako lehen konpasetik bertatik bukaeraraino musika-indar liluragarri eta etengabeak zeharkatuta dagoena.
Istorio tragiko eta betiereko honetan, maitasuna, jeloskortasuna, arrazakeria, handinahia, manipulazioa eta engainua errepertorio verdiarraren azken-aurreko obran uztartzen dira, William Shakespeareren izen bereko draman oinarrituan, idazle ingeles unibertsalenari omenaldi aparta eginda.
Musika Francesco Ivan Ciampa zuzendari italiarraren esku egongo da, zeinak, Bilbao Orkestra Sinfonikoa zuzenduz, ahalik eta etekin handiena aterako dion partiturari, Bussetoko jenioaren bilakaeraren gailurra den horri.

Ganbera 10 – 24/25 denboraldia
Lekua: Euskalduna Bilbao
E. Korngold: 2. hari-kuartetoa Mi bemol Maiorrean
BOSen hari-laukotea
D. Milhaud: Hari-oktetoa (14 eta 15 kuartetoak) Op. 291
D. Shostakovich: Prelude eta Scherzoa, hari-zortzikoterako
BOSen hari-zortzikotea