Kontzertuak

La del manojo de rosas-2010-2011
2011(e)ko Ekainaren 22, 23, 25, 26, 28, 29 (e)an
Libretoa: Francisco Ramos de Castro y Anselmo C. Carreño
Musika zuzendaria: Josep Caballé-Domenech
Eszena zuzendaria: Emilio Sagi
Eszenografia: Gearardo Trotti
Jantziak: Pepa Ojanguren
Argiztapena: Eduardo Bravo
Koreografia: Goyo Montero
Antzezleak: Sabina Puértolas, David Menéndez…
Orkestra: Bilbao Orkestra Sinfonikoa BOS
Abesbatza: Coro Rossini
Ekoizpena: Oviedoko Campoamor Antzokia
DATAK
- 22 ekaina 2011 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 23 ekaina 2011 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 25 ekaina 2011 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 26 ekaina 2011 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 28 ekaina 2011 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 29 ekaina 2011 Arriaga Antzokia 20:00 h.
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
La del manojo de rosas Madrilgo Fuencarral Antzokian estreinatu zen 1934an, astearte hamahiru batean. Sainete liriko bat da, bi ekitaldi ditu eta Madrilgo auzo bateko plazan girotuta dago.
Pablo Sorozabal egileak ‘Mi vida y mi obra’ izeneko bere liburu autobiografikoan honelaxe dio: “…musikalki Alemanian prestatutako euskaldun batek… bi ekitaldiko sainete bat egin nahi izatea eta ekintza estreinaldiaren egun berean gertatzea… inori ez zitzaion buruan sartzen”. Hiru urte lehenago, Bigarren Errepublika aldarrikatu zen. Langile jatorriko lore-saltzaile baten istorioa da; mekanikari batek eta hegazkinlari batek gorteiatua da. Bertan dira, baita ere, manikuragile bat, txatarra trafikatzaile bat eta eldarniozko hitz-jarioa edukitzeagatik “Espasa” ezizena duen zerbitzari bat. Obrak erabateko arrakasta lortu zuen berehala, eta gaur egun, bere horretan jarraitzen du arrakastak.
Campoamor Antzokiak ekoiztutako muntaia honek Emilio Sagi-ren eszena zuzendaritza du. Emilio Sagi Barba-ren biloba eta Emilio Sagi Vela-ren iloba da; biak baritono handiak. Lehenengoa garai hartako Fuencarral Antzokiko enpresaburua, eta bigarrena 1934an Joaquin mekanikari maiteminduaren papera egin zuena.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

BOS XVI. Musikagileak zirkuitua
Lekua: Campos Antzokia
El Teatro Campos Elíseos acoge el concierto inaugural del XVI Circuito de Música Contemporánea MUSIKAGILEAK a cargo de BILBAO ORKESTRA SINFONIKOA. Bajo la batuta del prestigioso director de orquesta, Josep Planells, el concierto mostrará la riqueza de la música vasca de nueva creación.
PROGRAMA:
Iñaki Carcavilla
Ixargin
Sofía Martinez
Azul Oscuro*
Javier Jacinto
Ipar Haizea*
Leonel Aldino
Reversos, Tres lienzos de San Telmo
Gabriel Erkoreka
Famara
*Estreno absoluto
Director: Alphonse Cemin

Bere Maiestate pianoa
Lekua: Euskalduna Jauregia Bilbao
Azken 200 urteetako musikari buruzko hit edo pieza arrakastatsuenen zerrendarik balego, ezbairik gabe, Txaikovskiren piano-kontzertua, erromantizismo ikaragarria eta melodia indartsuak darabiltzala, lehen postuetan legoke. Martín Garcíaren birtuosismoaren neurrira egindako lana da. Irekiera-programa honen jite arranditsua beste bi lanekin osatzen da: Saint Saëns musikagilearen 3. sinfonia (‘Sinfonia organoarekin’) eta itsasoen handitasunean etorria daukan Sigfúsdóttir islandiarraren Oceans sinfonia bikaina.
Elena Schwarz, zuzendaria
Martín García García, pianoa
I
MARIA HULD MARKAN SIGFÚSDÓTTIR (1980)
Ozeanoak*
PIOTR ILYICH TCHAIKOVSKY (1840 – 1893)
1. kontzertua piano eta orkestrarako si bemol minorrean Op. 23
I. Allegro non troppo e molto maestoso
II. Andantino semplice – Prestissimo – Andantino semplice
III. Allegro con fuoco
Martín García García, pianoa
II
CAMILLE SAINT-SAËNS (1841 – 1904)
3. sinfonia do minorrean Op. 78 “Organoa”
1. Atala / Parte I: Adagio – Allegro moderato
1. Atala: Poco Adagio
2. Atala: Allegro moderato – Presto
2. Atala: Maestoso – Allegro
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 110’ (g.g.b.)

Itsasoa, ekarriaren iturri
Lekua: Euskalduna Jauregia Bilbao
Ez dugu itsasoaren oroipena alde batera utziko, programa honetan, hari nagusitzat hartuta: ildo hori agerikoa da La mer lanean, Debussyren poema sinfonikorik ospetsuenean, eta iradokitzen da Javier Quislant bilbotarraren Unda maris lanean, Virgilio poetaren Eneida epopeiarekin batera. Lan horri esker, Reina Sofía Sari ospetsua irabazi zuen Quislantek 2023an. Neurrigabetasunaren sentsazio hori, etengabeko mugimenduan dagoen estatikoaren handitasuna, Sibeliusen musikan ere antzematen da joan den denboraldian txalotuenetakoa izan zen Sergei Dogadin biolin jotzailearen eskutik, denboraldi honetan ere artista gonbidatua baita.
Swann Van Rechem, zuzendaria
Sergei Dogadin, biolina
I
JEAN SIBELIUS (1865 – 1957)
Kontzertua biolin eta orkestrarako re minorrean Op.47
I. Allegro moderato
II. Adagio di molto
III. Allegro, ma non tanto
Sergei Dogadin, biolina
II
JAVIER QUISLANT (1984)
Unda maris*
CLAUDE DEBUSSY (1862 – 1918)
La mer, Tres bocetos sinfónicos para orquesta
I. De l’aube à midi sur la mer
II. Jeux des vagues
III. Dialogue du vent et de la mer
*Lehen aldiz BOSen eskutik
Iraup. 100’ (g.g.b.)

Alderrai dabilen kamaradaren amodioak
Lekua: Euskalduna Jauregia Bilbao
Txit harrigarria da hogei urteko Mahlerrek lehen lied aldian erdietsi zuen emozioen sakontasuna: Alderrai dabilen kamarada baten kantuak, Sasha Cookeren ahots bikainak abestuta entzuteari erabateko luxu deritzogu. Bidea eta maitasun galdua agerian, Rachmaninoffen bigarren sinfonia zirraragarria oso-osorik ere blaitzen duen erromantizismo berantiarrez jositako programa batean.
G. Mahler
Lieder eines fahrenden Gesellen
S. Rachmaninov
Sinfonía nº 2 en mi menor Op. 27
Sasha Cooke, mezzosopranoa
Ramón Tebar, zuzendaria