Kontzertuak

Kontzertu berezia Elkarte Filarmonikoan
Elkarte Filarmonikoa. 19:15 h.
Elkarte Filarmonikoaren bazkideentzako eta BOSen abonatuentzako kontzertua. BOSen abonatuek hemen eskatu dezakete gonbidapena urtarrilaren 5etik aurrera (170 gonbidapen daude eskuragarri)
Egitaraua
Giulia Lucrezia Brinckmeier, biolina eta zuzendaria.
Nicolas Carpentier, oboea.
WILHELM FRIEDEMANN BACH (1710 – 1784)
Sinfonia re minorrean (Adagio eta Fuga)*
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685 – 1750)
Kontzertua oboe, biolin eta orkestrarako do minorrean BWV 1060
I. Allegro
II. Andantino
III. Allegro
Giulia Lucrezia Brinckmeier, biolina eta zuzendaria.
Nicolas Carpentier, oboea.
FELIX MENDELSSOHN (1809 – 1847)
10. sinfonia si minoran MWV N10*
7. sinfonia re minorrean MWV N7*
I. Allegro
II. Andante (amorevole)
III. Menuetto
IV. Allegro molto
* Lehenengo aldiz BOSek
Dur: 60’ (g.g.b.)
DATAK
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Nicolas Carpentier. Oboea
musika ikasi zituen. Ondoren, Lyongo goi-mailako kontserbatorioan eta Munichen ikasi zuen, Francois Leleux mundu-mailako maisuarekin.
La Follia eta L’ensemble a vent de Versailles hirukoteak sortu zituen.
Frantziako eta Europako hainbat orkestrarekin jarduteko eskatu diote, hala nola Orchestre Francais des Jeunes, Toulouseko Opera, Le concert Lamoureux, Opera Eclate, Valentziako Orkestra Sinfonikoa, Kanarietako Orkestra Sinfonikoa, Luxenburgoko Opera… Hainbat maisuren zuzendaritzaren pean jo du, hona batzuk: Emmanuel Krivine, David Stern, Yaron Traub, Juanjo Mena, Gunter Neuhold, Matek Janowski, Gunther Herbig eta Antoni Witt. 1998tik aurrera, oboea jotzen du, bakarlari, Bilboko Orkestra Sinfonikoan.
BOSen lan egiteaz aparte, ganbera-musikako kontzertuak eskaintzen ditu, eta irakasle ere badabil: Jove Orquesta Nacional de Catalunya eta Kantabriako Gazte Orkestra Sinfonikoan.
Marigaud M2 erako oboea jotzen du.
Giulia Brinckmeier. Biolina eta zuzendaria
Giulia Brinckmeier hiru urterekin hasi zen biolina ikasten, eta zazpi urterekin jo zuen lehen aldiz bakarlari gisa, Orchestra della Radio della Svizzera Italianak lagunduta. Milanen graduatu zen, eta masterclassak jaso zituen, besteak beste, Pavel Vernikov, Anton Sorokow, Keiko Wataya, Ivry Gitlis eta Ilya Gringolts maisuen eskutik.
Lehen sariak jaso ditu lehiaketa nazional zein nazioartekoetan, eta ikasketetarako laguntzak eta bestelako errekonozimenduak ere eman dizkiote. 2006. urteaz geroztik, Giulia bakarlari gisa aritzen da oholtzan, baita ganberako musikari gisa ere, aretorik ospetsuenetan: Vienako Brahms Saal del Musikverein, Milango Sala Verdi, Stavangerreko Konserthus (Norvegia), Txinako Jiangxi Art Center eta Shanghai Thames Town theater, Luganoko Palazzo dei Congressi, eta musika-jaialdietan ere bai, hala nola Norway Youth Chamber Music Festival, Suediako Aurora Chamber Music Festival, Lugano Lake Festival eta Ceresio Musica (Suitza) jaialdietan.
Sarri parte hartzen du maila goreneko musikariekin, besteak beste, Alexandra Conunova, Stephan Kropfitsch, Anton Sorokow, Alexandr Semchuk, Raphael Leone, Andreas Brandelit eta Christian Bellisariorekin. 2010ean Trio Chromatique hirukotea sortu zuen, eta 2012an aurkeztu zuten lehen CDa Giacomo Morandi Editore etxearekin.
Concertino gisa aritu da Italia, Austria eta Norvegiako hainbat ganbera-orkestra eta orkestra sinfonikorekin, eta 2017ko urriaz geroztik concertino titularra da Bilbao Orkestra Sinfonikoan.
Giuliak 1885. urteko G. Antoniazzi biolina jotzen du, Milango Pro Canale Fondazionek adeitasunez utzia, eta E. Pajeot arku bat erabiltzen du.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

Mari-Eli
Lekua: Teatro Arriaga
Jesús Guridiren Mari-Eli zarzuela 1936ko apirilean estreinatu zen Madrilen, eta, Gerra Zibilaren ondoren, 1941ean, taularatu zen Bilbon, Bilboko Koral Elkartearen denboraldi lirikoaren barruan. Lanak Guridi desberdin bat erakusten digu, lanaren izaerari dagokionez, baina oso ezaguna haren idazkera musikalaren kalitateagatik. Jesús Mª Arozamenak honela deskribatzen du Mari-Eli: «Itsas kutsuko euskarazko zarzuela, melodia gogoraerrazak eta pasarte komikoak dituena, garaiko gustuen araberakoa».
Arriaga Antzokiak ekoitzitako eta BBK Fundazioaren laguntzaz sustatutako Mari-Eli ikuskizunean, lan garrantzitsua egin da zarzuela horren musika berreskuratzeko, eta generoaren erreferentzia ugari dituen zarzuela horri gaur egungo begirada emateko. Calixto Bieitoren eszena-zuzendaritzarekin dimentsio erabat ezberdina hartuko du lanak. Guridiri hain lotua dagoen Bilboko Koral Elkartearen parte-hartzeak garbi erakusten digu koru-kantuaren transmisioak gaur egun duen indar handia eta Arriaga Antzokiak hori aldarrikatzearen eta bultzatzearen alde egindako apustua. Guridiren jatorrizko partituraren berreskurapena Bilboko Koral Elkarteak bultzatu du, eta Eusko Jaurlaritzaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren lankidetza izan du.

Ganbera 9
Lekua: Euskalduna Bilbao
I
BOSen haize-boskotea pianorekin
NIKOLAI RIMSKY-KORSAKOV (1844 – 1908)
Boskotea Si bemol Maiorrean
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Rondo-Allegro
Néstor Sutil, flauta
Sandra Ibarretxe, klarinetea
Santiago López, fagota
Estefanía Beceiro, tronpa
Itxaso Sainz de la Maza, pianoa
II
BOSen ensemblea
RICARDO MOLLÁ (1992)
Gudari
I. The Gudari begins his Path
II. Under the Celestial Firmament
III. The Eternal New Horizont
MIQUEL DE JORGE ARTELLS (1994)
Aintzinako jakituria
I. Basajaun
II. Zuhaitza, txoria eta ura
Iraup. 80’ (g.g.b.)

OTELLO
Lekua: Euskalduna Bilbao
Maiatzean, denboraldiari amaiera emateko, Verdiren Otello izango da oholtzan, musika- eta antzerki-tentsioaren eztanda hutsa. Ezinbesteko obra da, konpositorearen azken-aurreko opera, hasierako lehen konpasetik bertatik bukaeraraino musika-indar liluragarri eta etengabeak zeharkatuta dagoena.
Istorio tragiko eta betiereko honetan, maitasuna, jeloskortasuna, arrazakeria, handinahia, manipulazioa eta engainua errepertorio verdiarraren azken-aurreko obran uztartzen dira, William Shakespeareren izen bereko draman oinarrituan, idazle ingeles unibertsalenari omenaldi aparta eginda.
Musika Francesco Ivan Ciampa zuzendari italiarraren esku egongo da, zeinak, Bilbao Orkestra Sinfonikoa zuzenduz, ahalik eta etekin handiena aterako dion partiturari, Bussetoko jenioaren bilakaeraren gailurra den horri.

Ganbera 10 – 24/25 denboraldia
Lekua: Euskalduna Bilbao
E. Korngold: 2. hari-kuartetoa Mi bemol Maiorrean
BOSen hari-laukotea
D. Milhaud: Hari-oktetoa (14 eta 15 kuartetoak) Op. 291
D. Shostakovich: Prelude eta Scherzoa, hari-zortzikoterako
BOSen hari-zortzikotea