Kontzertuak

Entre Sevilla y Triana-2011-2012
Zarzuela. Sainetea bi ekitalditan
Musika: Pablo Sorozábal
Libretoa: L. Fernández de Sevilla eta L. Tejedor
Sainetea bi ekitalditan
Musika zuzendaria: Manuel Coves
Zuzendari eszenikoa: Curro Carreres
Eszenografia: Ricardo Sánchez-Cuerda
Jantziak: Jesús Ruiz
Argiztapena: Eduardo Bravo
Koreografia: Antonio Perea
Antzezleak: Carmen Solís, María José Suárez, Andeka Gorrotxategui, Gurutze Beitia, José Julián Frontal, Angel Garó, Lander Iglesias, Maribel Salas, Zaloa L. de Munain, Aritza Rodríguez…
Korua: Coro Rossini
Orkestra: BOS – Orquesta Sinfónica de Bilbao
Koproduzioa: Teatro Arriaga, Maestranza de Sevilla, Teatros del Canal de Madrid y Calderón de Valladolid
DATAK
- 22 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
- 24 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
- 26 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
- 27 ekaina 2012 Arriaga Aretoa 20:00 h.
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
“Sevilla eta Triana artean” lana Pablo Sorozabal donostiarrak idatzi zuen. Obra sinfonikoko eta XX. Mendeko Espainiako musikaren genero lirikoaren konpositorerik onenetakoa da. Madrilen estreinatu zuten 1950. urtean, Price Zirkuan, eta kalitate handikoa bada ere, ordutik ez dute berriz antzeztu, beraz, muntaketa honen interesa nabarmen handitu da.
Argumentua oso moderno eta berritzailea da bere garairako, izan ere, emakumearen irudia nabarmentzen da, nagusi diren ohitura eta moraletik kanpo. L. Fernandez de Sevilla eta L. Tejedorren libretoan Reyes, Jose Mariak gorteiatu nahi duen ama ezkongaiaren amodioak kontatzen dira. Fernandorekin maiteminduta dago oraindik, semearen aita itsasgizona.
Arriaga Antzokiaren ekoizpen berria, Sevillako Maestranza, Madrilgo Canal eta Valladolideko Calderón antzokien koprodukzioarekin
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

MISSA SOLEMNIS
Lekua: Arriaga Antzokia
Bilbao Orkestra Sinfonikoa, Bilboko Koral Elkartea eta Iruñeko Orfeoia Nuno Coelho maisuaren zuzendaritzapean elkartu dira, maisulan monumental hori aurkezteko. Kristau-liturgiarako egina izan arren, lanak gainditu egiten esparru erlijiosoa, eta gai unibertsalak jorratu: errukia eta erredentzioa. Lanean zehar, Beethovenek emozio-sorta zabala esploratzen du, solemnitatetik eta kontenplaziotik hasi eta asalduraraino eta ospakizuneraino. Horri esker, lanak sakontasun emozional aparta du. Interpreteentzat erabat desafiatzaileak diren zatiak daude: nota eutsien tentsioa koruan, kontraste dinamikoak eta tematikoak, orkestra-idazketaren birtuosismoa… Hori dela eta, Missa Solemnisek musika sinfonikoaren erreferente izaten jarraitzen du, eta mendeetan zehar entzuleak eta musikariak inspiratu ditu bere edertasun eta ahalmen emozionalarekin.

COROS DE CINE – KONTZERTU PARTIZIPATIBOA
Lekua: Euskalduna - Auditorium
‘Coros de cine’ zentzumen eta orkestrarako koru, solista eta partaidetza-kontzertu bat da, non zinema-historiako izenbururik ikonikoei buruzko piezak interpretatuko diren, hala nola Breakfast at Tiffany’s, Titanic, Saving Private Ryan edo Empire of the Sun, besteak beste.
Proiektu kolaboratibo honek Bilboko eta inguruko amateur kantariei aukera emango die musikaren profesionalekin batera prestatzeko eta Euskalduna Bilbaoko Auditoriumean eszenatokian estreinatzeko.

Bere Maiestate pianoa
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Azken 200 urteetako musikari buruzko hit edo pieza arrakastatsuenen zerrendarik balego, ezbairik gabe, Txaikovskiren piano-kontzertua, erromantizismo ikaragarria eta melodia indartsuak darabiltzala, lehen postuetan legoke. Martín Garcíaren birtuosismoaren neurrira egindako lana da. Irekiera-programa honen jite arranditsua beste bi lanekin osatzen da: Saint Saëns musikagilearen 3. sinfonia (‘Sinfonia organoarekin’) eta itsasoen handitasunean etorria daukan Sigfúsdóttir islandiarraren Oceans sinfonia bikaina.
M. H. M. Sigfúsdóttir
Oceans
P. I. Tchaikovsky
Concierto nº 1 para piano y orquesta en si bemol menor Op. 23
C. Saint Saëns
Sinfonía nº 3 en do menor Op. 78 “Órgano”
Martín García García, pianoa
Elena Schwarz, zuzendaria

Itsasoa, ekarriaren iturri
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Ez dugu itsasoaren oroipena alde batera utziko, programa honetan, hari nagusitzat hartuta: ildo hori agerikoa da La mer lanean, Debussyren poema sinfonikorik ospetsuenean, eta iradokitzen da Javier Quislant bilbotarraren Unda maris lanean, Virgilio poetaren Eneida epopeiarekin batera. Lan horri esker, Reina Sofía Sari ospetsua irabazi zuen Quislantek 2023an. Neurrigabetasunaren sentsazio hori, etengabeko mugimenduan dagoen estatikoaren handitasuna, Sibeliusen musikan ere antzematen da joan den denboraldian txalotuenetakoa izan zen Sergei Dogadin biolin jotzailearen eskutik, denboraldi honetan ere artista gonbidatua baita.
J. Sibelius
Concierto para violín y orquesta en re menor Op. 47
J. Quislant
Unda maris
C. Debussy
La mer, Tres bocetos sinfónicos para orquesta
Sergei Dogadin, biolina
Swann Van Rechem, zuzendaria