Kontzertuak

Cámara 04
Euskalduna Jauregia. 19:30 h.
BAKARLARI HANDIAK BOSEKIN
Alena Baeva, biolina
I
BOSen hirukotea
Alena Baeva, biolina
Lander Etxebarria, biola
Teresa Valente, biolontxeloa
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770 – 1827)
2. hirukotea Re Maiorrean Op. 9
I. Allegretto
II. Andante quasi allegretto
III. Menuetto: Allegro
IV. Rondo: Allegro
II
BOSen seikotea
Alena Baeva, biolina
Laura Delgado, biolina
Cristina Blanco Amavisca, biola
Lander Etxebarria, biola
Diego Val, biolontxeloa
Jaime Puerta, biolontxeloa
JOHANNES BRAHMS (1833 – 1897)
2. seikotea Sol Maiorrean Op. 36
I. Allegro non troppo
II. Scherzo: Allegro non troppo
III. Poco adagio
IV. Poco allegro
Iraup.: 80’ (g.g.b)
DATAK
- 15 urtarrila 2024 Euskalduna Jauregia 19:30 h. Sarrerak Erosi
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Alena Baeva.
Biolina
Alena Baevak “Presentzia magnetikoa” eta “soinu-teknika liluragarria” ditu (New York Classical Review), eta gaur egungo biolinista moldakorrenetako bat da. Ospe handiko nazioarteko bakarlari gisa egin duen ibilbidea izugarrizko erritmoan hazi da azken denboraldietan. Europan nabarmentzekoak dira honako hauekin eman dituen kontzertuak: Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Göteborgs Symfoniker, London Philharmonic Orchestra, Orchestre National d’Île de France, Orchestre National du Capitôle de Toulouse, Royal Philharmonic Orchestra, Tonhalle-Orchester Zürich, eta Londresko Wigmore Hallen emandako errezitaldiak. Asian, oraintsuko eta etorkizuneko kontzertuek Hong Kongeko Orkestra Filarmonikoa, Tokioko NHK Sinfonikoa eta Seulgo Filarmonikoa hartzen dituzte barne, besteak beste. 2023ko azaroan, New Yorkeko Orkestra Filarmonikoarekin eta Phoenixeko Sinfonikoarekin estreinatu zen. Baevak munduko orkestra-zuzendari nagusietako askorekin jo du, hala nola Teodor Currentzis, Charles Dutoit, Gustavo Gimeno, Marek Janowski, Paavo Järvi eta Vladimir Jurowskirekin. Ganbera-musikak leku berezia du bere musika-jardueran, eta Martha Argerich, Yuri Bashmet, Daishin Kashimoto, Misha Maisky, Lawrence Power, Jean-Guihen Queyras, Tabea Zimmermann eta Belcea Laukotearekin aritu da lankidetzan. Vadym Kholodenko pianista ukrainar ospetsua du kontzertuetako lagun min (urrezko Van Cliburn domina irabazi zuen 2013an), eta musika-lotura handia eratu du harekin.
Aparteko memoria eta musikarekiko jakin-min sutsua ditu Baevak, eta errepertorio zabala eta askotarikoa du, berrogeita hamar kontzertu baino gehiago barne hartzen dituena. Hain ezagunak ez diren lanen defendatzailea da, biolinerako literatura ohikoenarekin batera. Duela gutxi, Bacewicz, Karaev, Karłowicz eta Silvestrov konpositoreak sustatzeko kontzertuetan parte hartu du. Harreman luze eta atsegina du XVIII. Mendeko Orkestrarekin, non garaiko instrumentuak interpretatzen eta grabatzen dituen. Bere 2022ko grabazioa (Wieniawskiren 2. kontzertua biolinerako) “Hileko grabazio” gisa saritu zuen BBC Music aldizkariak. Baevaren diskografia zabala da, eta bere errepertorioaren aniztasun ikaragarria islatzen du. Bere grabazioen artean daude, besteak beste: Xostakovitxen 2. kontzertua (Mariinsky/Valery Gergiev Antzokiaren DVD bildumaren zati da, eta Arthaus Musikek argitaratu zuen 2015ean), Karłowiczen biolinerako kontzertua (Royal Philharmonic Orchestra, 2018), Schumannen biolinerako kontzertua eta Mendelssohnen biolinerako kontzertuaren jatorrizko bertsioa (1844) (Melodiya Recordsentzat, 2020). 2023tik, Baevak Alpha Classics zigilurako bakarrik grabatzen du. Lehen proiektua 2024ko otsailean argitaratuko da.
Alena Baeva 5 urterekin hasi zen biolina ikasten, Olga Danilova irakasle ospetsuarekin. 10 urterekin Moskura joan zen, Eduard Grach irakaslearekin ikasteko Musika Eskola Nagusian eta Txaikovski Estatuko Kontserbatorioan. Hezkuntza formalaz gain, eskolak izan zituen Mstislav Rostropovitx eta Boris Garlitskyrekin, Seiji Ozawarekin Suitzan eta Shlomo Mintzekin Israelen (Keshet Eilon Musika Ikastegian). 16 urterekin, H. Wieniawski 12. lehiaketan (2001) sari handia irabazi zuen, bai eta lan garaikide baten interpretazio onenagatiko saria ere. Ondoren, Moskuko Paganini lehiaketan sari handia irabazi zuen (2004), baita sari berezia ere, zeinak Wieniawskiren 1723ko Stradivarius biolinarekin urtebetez jotzea ahalbidetu zion. Sendaiko Biolinaren Nazioarteko Lehiaketan urrezko domina eta publikoaren saria irabazi zituen (2007). 2010az geroztik, Alena Baeva Luxenburgon bizi da, senarrarekin eta hiru seme-alabekin, eta 1738ko Guarneri del Gesù “ex-William Kroll” biolina jotzen du, mezenas anonimo baten maileguari esker eta J&A Bearesen laguntzarekin
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

MISSA SOLEMNIS
Lekua: Arriaga Antzokia
Bilbao Orkestra Sinfonikoa, Bilboko Koral Elkartea eta Iruñeko Orfeoia Nuno Coelho maisuaren zuzendaritzapean elkartu dira, maisulan monumental hori aurkezteko. Kristau-liturgiarako egina izan arren, lanak gainditu egiten esparru erlijiosoa, eta gai unibertsalak jorratu: errukia eta erredentzioa. Lanean zehar, Beethovenek emozio-sorta zabala esploratzen du, solemnitatetik eta kontenplaziotik hasi eta asalduraraino eta ospakizuneraino. Horri esker, lanak sakontasun emozional aparta du. Interpreteentzat erabat desafiatzaileak diren zatiak daude: nota eutsien tentsioa koruan, kontraste dinamikoak eta tematikoak, orkestra-idazketaren birtuosismoa… Hori dela eta, Missa Solemnisek musika sinfonikoaren erreferente izaten jarraitzen du, eta mendeetan zehar entzuleak eta musikariak inspiratu ditu bere edertasun eta ahalmen emozionalarekin.

COROS DE CINE – KONTZERTU PARTIZIPATIBOA
Lekua: Euskalduna - Auditorium
‘Coros de cine’ zentzumen eta orkestrarako koru, solista eta partaidetza-kontzertu bat da, non zinema-historiako izenbururik ikonikoei buruzko piezak interpretatuko diren, hala nola Breakfast at Tiffany’s, Titanic, Saving Private Ryan edo Empire of the Sun, besteak beste.
Proiektu kolaboratibo honek Bilboko eta inguruko amateur kantariei aukera emango die musikaren profesionalekin batera prestatzeko eta Euskalduna Bilbaoko Auditoriumean eszenatokian estreinatzeko.

Bere Maiestate pianoa
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Azken 200 urteetako musikari buruzko hit edo pieza arrakastatsuenen zerrendarik balego, ezbairik gabe, Txaikovskiren piano-kontzertua, erromantizismo ikaragarria eta melodia indartsuak darabiltzala, lehen postuetan legoke. Martín Garcíaren birtuosismoaren neurrira egindako lana da. Irekiera-programa honen jite arranditsua beste bi lanekin osatzen da: Saint Saëns musikagilearen 3. sinfonia (‘Sinfonia organoarekin’) eta itsasoen handitasunean etorria daukan Sigfúsdóttir islandiarraren Oceans sinfonia bikaina.
M. H. M. Sigfúsdóttir
Oceans
P. I. Tchaikovsky
Concierto nº 1 para piano y orquesta en si bemol menor Op. 23
C. Saint Saëns
Sinfonía nº 3 en do menor Op. 78 “Órgano”
Martín García García, pianoa
Elena Schwarz, zuzendaria

Itsasoa, ekarriaren iturri
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Ez dugu itsasoaren oroipena alde batera utziko, programa honetan, hari nagusitzat hartuta: ildo hori agerikoa da La mer lanean, Debussyren poema sinfonikorik ospetsuenean, eta iradokitzen da Javier Quislant bilbotarraren Unda maris lanean, Virgilio poetaren Eneida epopeiarekin batera. Lan horri esker, Reina Sofía Sari ospetsua irabazi zuen Quislantek 2023an. Neurrigabetasunaren sentsazio hori, etengabeko mugimenduan dagoen estatikoaren handitasuna, Sibeliusen musikan ere antzematen da joan den denboraldian txalotuenetakoa izan zen Sergei Dogadin biolin jotzailearen eskutik, denboraldi honetan ere artista gonbidatua baita.
J. Sibelius
Concierto para violín y orquesta en re menor Op. 47
J. Quislant
Unda maris
C. Debussy
La mer, Tres bocetos sinfónicos para orquesta
Sergei Dogadin, biolina
Swann Van Rechem, zuzendaria