Kontzertuak

Don Quijote
Don Quijote
Director Artístico José Carlos Martínez:
Coreografía: José Carlos Martínez (inspirado en las versiones de Marius Petipa y Alexander Gorski)
Música: Ludwig Minkus
Escenografía: Ricardo Sánchez Cuerda
Figurines: Pedro Moreno
BOS – Bilbao Orkestra Sinfonikoa
DATAK
- 02 ekaina 2016 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 03 ekaina 2016 Arriaga Antzokia 20:00 h.
- 04 ekaina 2016 Arriaga Antzokia 19:00 h.
Abonu salmenta, ekainaren 24tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 16tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Marius Petipa-ren Don Quijote baleta Errusiako balet famatuenetako bat izan zen, Zisneen lakua lanarekin batera. Konposatu ere, Errusian konposatu zen, 1869an, Ludwig Minkus-en partitura batean oinarriturik. Lan koloretsu horrek eten bat ekarri zuen XIX. mendeko balet klasikoetako izaki naturaz gaindiko eta etereoen unibertsoarekiko, eta hezur-haragizko pertsonaia herrikoiak eraman zituen oholtzara.
Libretoak Cervantesen Don Quijoteren bigarren liburukiko pasadizo bat hartzen du oinarri (XXI. Kapitulua, “Non aurrera jarraitzen duten Camachoren ezteiek eta beste zenbait gertakari atsegin…”), eta ekintzak arreta gehiago jartzen die Quiteria eta Basilioren arteko maitasun-lan zurrunbilotsuei ezen ez Don Quijote eta Sanchoren abenturei.
Don Quijote baleta etengabe interpretatu da Errusian belaunaldiz belaunaldi, baina bidean hainbat moldaketa ere egin zaizkio, horietatik garrantzitsuena Alexander Gorski-k 1900an egindakoa. Compañía Nacional de Danza taldea 1979an sortu zen Ballet Nacional de España Clásico izenarekin, Víctor Ullate zuelarik zuzendari. Une honetan, José Carlos Martínezek hartu du bere gain Compañía Nacional de Danza zuzentzeko eginkizuna, eta hala ari dira dantzaren arteari zabalkundea ematen errepertorio zabal batekin, tarte handi bat utziz Espainian sortzen diren lan berriei eta baita ere egungo koreografo handiei. Beste estilo batzuk ere badute tokia Konpainiaren errepertorioan, esaterako estilo klasikoak eta neoklasikoak, eta ez dira batere baztertzen ere dantza garaikidea eta abangoardiakoa.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

Mari-Eli
Lekua: Teatro Arriaga
Jesús Guridiren Mari-Eli zarzuela 1936ko apirilean estreinatu zen Madrilen, eta, Gerra Zibilaren ondoren, 1941ean, taularatu zen Bilbon, Bilboko Koral Elkartearen denboraldi lirikoaren barruan. Lanak Guridi desberdin bat erakusten digu, lanaren izaerari dagokionez, baina oso ezaguna haren idazkera musikalaren kalitateagatik. Jesús Mª Arozamenak honela deskribatzen du Mari-Eli: «Itsas kutsuko euskarazko zarzuela, melodia gogoraerrazak eta pasarte komikoak dituena, garaiko gustuen araberakoa».
Arriaga Antzokiak ekoitzitako eta BBK Fundazioaren laguntzaz sustatutako Mari-Eli ikuskizunean, lan garrantzitsua egin da zarzuela horren musika berreskuratzeko, eta generoaren erreferentzia ugari dituen zarzuela horri gaur egungo begirada emateko. Calixto Bieitoren eszena-zuzendaritzarekin dimentsio erabat ezberdina hartuko du lanak. Guridiri hain lotua dagoen Bilboko Koral Elkartearen parte-hartzeak garbi erakusten digu koru-kantuaren transmisioak gaur egun duen indar handia eta Arriaga Antzokiak hori aldarrikatzearen eta bultzatzearen alde egindako apustua. Guridiren jatorrizko partituraren berreskurapena Bilboko Koral Elkarteak bultzatu du, eta Eusko Jaurlaritzaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren lankidetza izan du.

Ganbera 9
Lekua: Euskalduna Bilbao
I
BOSen haize-boskotea pianorekin
NIKOLAI RIMSKY-KORSAKOV (1844 – 1908)
Boskotea Si bemol Maiorrean
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Rondo-Allegro
Néstor Sutil, flauta
Sandra Ibarretxe, klarinetea
Santiago López, fagota
Estefanía Beceiro, tronpa
Itxaso Sainz de la Maza, pianoa
II
BOSen ensemblea
RICARDO MOLLÁ (1992)
Gudari
I. The Gudari begins his Path
II. Under the Celestial Firmament
III. The Eternal New Horizont
MIQUEL DE JORGE ARTELLS (1994)
Aintzinako jakituria
I. Basajaun
II. Zuhaitza, txoria eta ura
Iraup. 80’ (g.g.b.)

OTELLO
Lekua: Euskalduna Bilbao
Maiatzean, denboraldiari amaiera emateko, Verdiren Otello izango da oholtzan, musika- eta antzerki-tentsioaren eztanda hutsa. Ezinbesteko obra da, konpositorearen azken-aurreko opera, hasierako lehen konpasetik bertatik bukaeraraino musika-indar liluragarri eta etengabeak zeharkatuta dagoena.
Istorio tragiko eta betiereko honetan, maitasuna, jeloskortasuna, arrazakeria, handinahia, manipulazioa eta engainua errepertorio verdiarraren azken-aurreko obran uztartzen dira, William Shakespeareren izen bereko draman oinarrituan, idazle ingeles unibertsalenari omenaldi aparta eginda.
Musika Francesco Ivan Ciampa zuzendari italiarraren esku egongo da, zeinak, Bilbao Orkestra Sinfonikoa zuzenduz, ahalik eta etekin handiena aterako dion partiturari, Bussetoko jenioaren bilakaeraren gailurra den horri.

Ganbera 10 – 24/25 denboraldia
Lekua: Euskalduna Bilbao
E. Korngold: 2. hari-kuartetoa Mi bemol Maiorrean
BOSen hari-laukotea
D. Milhaud: Hari-oktetoa (14 eta 15 kuartetoak) Op. 291
D. Shostakovich: Prelude eta Scherzoa, hari-zortzikoterako
BOSen hari-zortzikotea