Kontzertuak
Ainhoa Arteta-2014-2015
Gala Lirikoa
Kursaal -Donostia. 20:00 h.
DATAK
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Heroiak eta deabruak Tim Meaden ahotsean
Lekua: Euskalduna Jauregia
Barroko-garaian, gehiegikeriak eta muturrak irudikatu ziren gehienbat. Kontratenoreak herniaren rola hartu zuen maiz, hala nola Giulio Cesare eta Orlando pertsonaietan, zeinak Tim Meaden ahots zoragarriaren bidez izango ditugu entzungai; bestalde, deabrua kontraste dinamiko eta bat-bateko disonantzien bidez irudikatzen zen, Leclair eta Boccherini pertsonaietan bezalaxe. Hori guztia, Pedro Gandíak proposatutako programa interesgarriaren baitan, zeina Sevillako Orkestra Barrokoko zuzendari artistikoa izan baita bi hamarkadaz eta zeina garai horretako gure espezialista handietako bat baita.
BOSbaroque
Leclair, Händel, Vivaldi, Geminiani eta Boccheriniren kontratenorarentzako obrak eta ariak
Pedro Gandía, biolina eta zuzendaria
Tim Mead, kontratenorra
I
JEAN MARIE LECLAIR (1697 – 1764)
Scylla et Glaucus, Tragediaren suitea*
I. Ouverture
II. Sarabande
III. Air en Rondeau
IV. Air
V. Airs de Demons (Lent-Viste-Viste)
GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)
Giulio Cesare in Egitto, Va Tacito e nascosto [I. Ekitaldia, IX. Eszena] HWV 17*
Tim Mead, kontratenorra
ANTONIO VIVALDI (1678 – 1741)
Il Giustino, Vedró con mio diletto [I. Ekitaldia, VII. Eszena IX.zk] RV 717*
Tim Mead, kontratenorra
GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)
Orlando, Fammi combattere [I. Ekitaldia, IX. Eszena] HWV 31
Tim Mead, kontratenorra
FRANCESCO GEMINIANI (1687 – 1762)
Concerto Grosso re minorrean “La Follia” H. 143
Tim Mead, kontratenorra
II
ANTONIO VIVALDI (1678 – 1741)
L’Olimpiade, Sinfonia RV 717*
I. Allegro
II. Andante
III. Allegro
GEORGE FRIDERIC HANDEL (1687 – 1762)
Giulio Cesare in Egitto, Al lampo dell’armi [II. Ekitaldia, VIII. Eszena] HWV 17*
Tim Mead, kontratenorra
ANTONIO VIVALDI (1678 – 1741)
L’Olimpiade, Mentre dormi, amor fomenti [I. Ekitaldia, VIII. Eszena] RV 717*
Tim Mead, kontratenorra
GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)
Rodelinda, regina de’ Longobardi, Vivi, tiranno, io t’ho scampato [III. Ekitaldia, VII. Eszena] HWV 19*
Tim Mead, kontratenorra
LUIGI BOCCHERINI (1743 – 1805)
Sinfonia re minorrean G. 506 “La casa del Diavolo”*
I. Andante sostenuto – Allegro assai
II. Andantino con moto
III. Andante sostenuto
IV. Allegro con moto
Cámara 09
Lekua: Euskalduna Jauregia
I
BOSen ensemble barrokoa
Nicolas Carpentier, oboea
Santiago López, fagota / fagote
David García, biolina
Gabriel León, kontrabaxua
Daniel Oyarzábal, cembalo
GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)
Sonata sol minorrean Op. 2 8. zk. HWV 393
I. Andante
II. Allegro
III. Largo
IV. Allegro
JAN DISMAS ZELENKA (1679 – 1745)
3. sonata Si bemol Maiorrean ZWV 181
I. Adagio
II. Allegro
III. Largo
IV. Allegro – Tempo giusto
II
BOSen ensemble barrokoa
Laura Delgado, biolina
Lila Carolina Vivas, biolina
Pablo Val, biolina
Lander Echevarría, biola
Leire Moreno, biola
Ane Aguirre, biola
Carolina Bartumeu, biolontxeloa
Diego Val, biolontxeloa
Teresa Valente, biolontxeloa
Gabriel León, kontrabaxua
Daniel Oyarzábal, cembalo
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685 – 1750)
Brandemburgoko 3. kontzertua Sol Maiorrean BWV 1048
I.
II. Allegro
Brandenburgoko 6. kontzertua Si bemol Maiorrean BWV 1051
I. [Allegro]
II. Adagio ma non tanto
III. Allegro
ABAO
Lekua: Euskalduna Bilbao
GIACOMO PUCCINI
LA BOHÈME
ANTZEZLEAK
Mimí
Miren Urbieta
Rodolfo
Celso Albelo
Marcelo
Manel Esteve
Musetta
Marina Monzó
Schunard
José Manuel Díaz
Colline
David Lagares
Bernoit/Alcindoro
Fernando Latorre
Parpignol
a determinar
TALDE ARTISTIKOA
Director Del Coro
Boris Dujin
Director Musical
Pedro Halffter
Director De Escena
Leo Nucci
Director Repositor
Salvatore Piro
Escenografía
Carlo Centolavigna
Vestuario
Artemio Cabassí
Iluminación
Cladio Schmid
Producción
Fondazione Teatri di Piacenza
Pergolesi Spontini Fondazione
Teatro Comunale di Modena
Opéra de Marseille
* Debuta en ABAO
Informazio gehiago
Yuja Wang. Piano errezitaldia
Lekua: Euskalduna Jauregia
Yuja Wang piano-jotzailea ezaguna da agertokian duen presentzia liluragarriagatik, bere arte karismatikoagatik eta zintzotasun emozionalagatik. Munduko zuzendari, musikari eta talderik beneragarrienekin aritu izan da, eta bere birtuosismoagatik ez ezik, emanaldi espontaneoak eta animatuak eskaintzeagatik da ezaguna. Zera esan zion New York Times-i: “Irmoki uste dut programa bakoitzak bizitza propioa izan behar duela eta une horretan sentitzen dudana islatu behar duela”.
Yurik berriki erakutsi du zer nolako trebezia eta karisma dituen, Yannick Nézet-Séguin zuzendariarekin eta Filadelfiako Orkestrarekin batera Carnegie Hallen eskainitako Rakhmaninoven maratoi-emanaldian. Rakhmaninov jaio zeneko 150. urteurrena ospatzeko egindako ekitaldi historiko horretan, konpositorearen lau kontzertuak eta Paganiniren gai bati buruzko Rapsodia eskaini ziren arratsalde batean.
Horrez gain, denboraldi honetan Magnus Lindbergen pianorako 3. kontzertuaren mundu mailako estreinaldia interpretatu du Yujak San Frantziskon, eta obra hori Ipar Amerikako eta Europako beste leku batzuetan ere eskainiko du.
Beijingeko musikari familia batean jaio zen Yuja. Txinan haurrentzako piano-ikasketak egin ondoren, prestakuntza aurreratua jaso zuen Kanadan eta Curtis Institute of Music kontserbatorioan, Gary Graffmanekin. Nazioartean aurrerapauso handia eman zuen 2007an Martha Argerich ordezkatu zuenean Bostongo Orkestra Sinfonikoko bakarlaria izateko. Bi urte geroago, kontratu esklusibo bat sinatu zuen Deutsche Grammophonekin, eta ordutik lekua hartu du munduko artista ospetsuenen artean, kritikariek txalotutako emanaldiak eta grabazioak egin baititu.
Musical Americak urteko artista izendatu zuen 2017an, eta 2021ean Opus Klassik saria jaso zuen John Adamsen Must the Devil Have all the Good Tunes? lanaren munduko estreinaldiko grabazioagatik, Los Angelesko Filarmonikoarekin batera eta Gustavo Dudamelen gidaritzapean egindakoa.
Joan den denboraldian, nazioarteko errezitaldi-bira batean murgildu zen Yuja, Ipar Amerikako eta Europako areto garrantzitsuetan aritzeko, eta publikoa harri eta zur utzi zuen beste behin bere estilo, trebetasun tekniko eta arte bikainarekin, Beethoven, Ligeti eta Schönbergen lanak bildu zituen programa zabal batean.