Kontzertuak

Il segreto di Susana eta La voix humaine-2010-2011
El secreto de Susana:
Musika: Ermanno Wolf-Ferrari (1876-1948)
Libretoa: Enrico Golisciani
Antzezleak: Isabel Rey eta Javier Franco
:
La voz humana:
Musika: Francis Poulenc (1899-1963)
Libretoa: Jean Cocteau
Antzezlea: Elisabete Matos
:
Musika zuzendaria: Lorenzo Ramos
Zuzendari eszenikoa: José Luis Castro
Orkestra: Bilbao Orkestra Sinfonikoa BOS
Ekoizpena: Arriaga Antzokia, Malagako Cervantes Antzokia, Cordobako Gran Teatro eta Jerezeko Villamarta Antzokia
:
Ekoizpen exekutiboa: Klopera
DATAK
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Arriaga Antzokiak aurkezten duen ekoizpen berritzaile hau XX. mendeko musika duten bi opera piezek osatzen dute. El secreto de Susana izeneko obrak Gil (Javier Franco) konde jeloskorraren pasadizoak kontatzen ditu. Bere emazte gaztea (Isabel Rey) fidela ez zaiola uste du. Susmo horiek ba al dute oinarririk? Zer dago emazteak morroiari emandako paketean? Zein da Susanaren sekretua? Enrico Golisciano-ren libreto batekin, Ermanno Wolf-Ferrari 1909an sortu zen. “Intermezzo” hau konpositorearen eliz estiloaren eredu da. Publikoak gutxi ezagutzen duen arren, txaloa jasotzeko beharrezko ezaugarri guztiak biltzen ditu.
La voz humana (1959) obrak bestelako tonua du. Francis Poulenc-en azkeneko obra lirikoa da eta Jean Cocteau-ren antzerki piezan oinarrituta dago. Bertan, emakume batek (Elisabete Matos) utzi berri duen maitalearekin telefono bidez duen elkarrizketa entzungo dugu. Obrak musika eta testua erabat integratzen ditu eszenan. Keinu bakoitzak, hitz bakoitzak, orkestraren erantzun bakoitzak protagonistaren arima aztertzen duen bakarrizketa osatzen dute.
Ekoizpenak José Luis Castroren eszena zuzendaritza, Lorenzo Ramosen musika zuzendaritza eta Bilbao Orkestra Sinfonikoaren kolaborazio berezia ditu.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak

MISSA SOLEMNIS
Lekua: Arriaga Antzokia
Bilbao Orkestra Sinfonikoa, Bilboko Koral Elkartea eta Iruñeko Orfeoia Nuno Coelho maisuaren zuzendaritzapean elkartu dira, maisulan monumental hori aurkezteko. Kristau-liturgiarako egina izan arren, lanak gainditu egiten esparru erlijiosoa, eta gai unibertsalak jorratu: errukia eta erredentzioa. Lanean zehar, Beethovenek emozio-sorta zabala esploratzen du, solemnitatetik eta kontenplaziotik hasi eta asalduraraino eta ospakizuneraino. Horri esker, lanak sakontasun emozional aparta du. Interpreteentzat erabat desafiatzaileak diren zatiak daude: nota eutsien tentsioa koruan, kontraste dinamikoak eta tematikoak, orkestra-idazketaren birtuosismoa… Hori dela eta, Missa Solemnisek musika sinfonikoaren erreferente izaten jarraitzen du, eta mendeetan zehar entzuleak eta musikariak inspiratu ditu bere edertasun eta ahalmen emozionalarekin.

COROS DE CINE – KONTZERTU PARTIZIPATIBOA
Lekua: Euskalduna - Auditorium
‘Coros de cine’ zentzumen eta orkestrarako koru, solista eta partaidetza-kontzertu bat da, non zinema-historiako izenbururik ikonikoei buruzko piezak interpretatuko diren, hala nola Breakfast at Tiffany’s, Titanic, Saving Private Ryan edo Empire of the Sun, besteak beste.
Proiektu kolaboratibo honek Bilboko eta inguruko amateur kantariei aukera emango die musikaren profesionalekin batera prestatzeko eta Euskalduna Bilbaoko Auditoriumean eszenatokian estreinatzeko.

Bere Maiestate pianoa
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Azken 200 urteetako musikari buruzko hit edo pieza arrakastatsuenen zerrendarik balego, ezbairik gabe, Txaikovskiren piano-kontzertua, erromantizismo ikaragarria eta melodia indartsuak darabiltzala, lehen postuetan legoke. Martín Garcíaren birtuosismoaren neurrira egindako lana da. Irekiera-programa honen jite arranditsua beste bi lanekin osatzen da: Saint Saëns musikagilearen 3. sinfonia (‘Sinfonia organoarekin’) eta itsasoen handitasunean etorria daukan Sigfúsdóttir islandiarraren Oceans sinfonia bikaina.
M. H. M. Sigfúsdóttir
Oceans
P. I. Tchaikovsky
Concierto nº 1 para piano y orquesta en si bemol menor Op. 23
C. Saint Saëns
Sinfonía nº 3 en do menor Op. 78 “Órgano”
Martín García García, pianoa
Elena Schwarz, zuzendaria

Itsasoa, ekarriaren iturri
Lekua: Euskalduna Bilbao · Auditórium
Ez dugu itsasoaren oroipena alde batera utziko, programa honetan, hari nagusitzat hartuta: ildo hori agerikoa da La mer lanean, Debussyren poema sinfonikorik ospetsuenean, eta iradokitzen da Javier Quislant bilbotarraren Unda maris lanean, Virgilio poetaren Eneida epopeiarekin batera. Lan horri esker, Reina Sofía Sari ospetsua irabazi zuen Quislantek 2023an. Neurrigabetasunaren sentsazio hori, etengabeko mugimenduan dagoen estatikoaren handitasuna, Sibeliusen musikan ere antzematen da joan den denboraldian txalotuenetakoa izan zen Sergei Dogadin biolin jotzailearen eskutik, denboraldi honetan ere artista gonbidatua baita.
J. Sibelius
Concierto para violín y orquesta en re menor Op. 47
J. Quislant
Unda maris
C. Debussy
La mer, Tres bocetos sinfónicos para orquesta
Sergei Dogadin, biolina
Swann Van Rechem, zuzendaria