Kontzertuak
Ganbera 6
Euskalduna Jauregia. 19:30 h.
Bakarlari handiak errezitaldian
Bomsori, biolina
Thomas Hoppe, pianoa
I
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756 – 1791)
17. sonata biolin eta pianorako Do Maiorrean K. 296
I. Allegro vivace
II. Andante sostenuto
III. Allegro
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770 – 1827)
7. sonata biolin eta pianorako do minorrean Op. 30
I. Allegro con brio
II. Adagio cantabile
III. Scherzo: Allegro
IV. Finale: Allegro – Presto
II
CÉSAR FRANCK (1822 – 1890)
Sonata biolin eta pianorako La Maiorrean
I. Allegretto ben moderato
II. Allegro
III. Ben moderato: Recitativo-Fantasia
IV. Allegretto poco mosso
KAROL SZYMANOWSKI (1882 – 1937)
Nokturno eta tarantela Op. 28
Iraup. 95’ (g.g.b.)
DATAK
- 17 otsaila 2025 Euskalduna Jauregia 19:30 h. Sarrerak Erosi
Abonu salmenta, uztailaren 8tik aurrera.
Sarreren salmenta, irailaren 15tik aurrera.
Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak
Bomsori.
Biolina
2021eko otsailean, Bomsorik kontratu bat sinatu zuen Deutsche Grammophonekin. Bere azken grabazioak, Nielsenen biolinerako kontzertua Daniar Orkestra Sinfoniko Nazionalarekin eta Fabio Luisirekin batera, Gramophone 2024 saria irabazi zuen. 2024/25 denboraldian, Filadelfiako Orkestran debutatuko du Fabio Luisirekin, Alemanian eta Asian zehar bira bat egingo du Bamberger Symphonikerrekin, eta Berlingo RSB orkestran eta Deutsche Kammerphilharmonie Bremenen debutatuko du. Concertgebouwera itzuliko da Herbehereetako Irratiko Orkestrarekin eta Ryan Bancroftekin batera, Estoniako Orkestra Nazionalean debutatuko du eta Hong Kongera itzuliko da Paavo Järvirekin. Wigmore Hallen ere debutatuko du.
Aurreko denboraldian, BBC Promsetan jo zuen lehenengo aldiz BBC Filarmonikarekin batera, eta Hollywood Bowlen Los Angelesko Filarmonikarekin batera. Zuricheko Tonhalle orkestrarekin jo zuen Paavo Järviren zuzendaritzapean, eta Radio Frantziako Orkestra Filarmonikoan, Pittsburgheko Sinfonikoan eta Espainiako Orkestra eta Koro Nazionalean debutatu zuen. Residentie Orkestekin jo zuen Concertgebouwen, baita Vienako Sinfonikoarekin ere Vienako Konzerthausean.
Bomsori jaialdi ospetsuetan egon da, hala nola Rheingau Musik Festival jaialdian, Schleswig-Holstein Musik Festival jaialdian eta Verbier Festival jaialdian. 2021etik, Menuhinen Ondarearen artista da Gstaadeko Menuhin jaialdian. Zuzendari askorekin lankidetzan aritzeko ohorea izan du, hala nola: Fabio Luisi, Jaap van Zweden, Paavo Järvi, Marin Alsop, Santtu-Matias Rouvali eta Krzysztof Urbański zuzendariekin.
Orkestra nagusiekin jo du, honako hauekin besteak beste: New Yorkeko Filarmonikoa, Vienako Orkestra Sinfonikoa, Los Angelesko Filarmonikoa, Royal Philharmonic Orchestra, Radio Frantziako Orkestra Nazionala eta Zuricheko Tonhalle Orkestra. Bomsorik Vienako Musikverein, Amsterdamgo Concertgebouw, Londresko Royal Albert Hall eta New Yorkeko Carnegie Hall aretoetan jo du, besteak beste.
Thomas Hoppe.
Pianoa
Thomas Hoppe bere belaunaldiko pianistarik onenetakoa izateagatik aintzatesten dute.
Itzhak Perlman, Antje Weithaas, Vilde Frang, Tabea Zimmermann, Alban Gerhardt, Jens Peter Maintz eta Frans Helmerson artistekin lan egin du, gutxi batzuk aipatzearren. Industriako belaunaldi gazteeneko kideen artean daude Richard Lin (Stern Auditorium 2023, Carnegie Hall), Feng Ning (Wigmore Hall Londres 2023) eta Bomsori Kim (Tonhalle Zürich 2022, Davies Hall San Francisco 2023).
1971n jaio zen Alemanian, eta Ameriketako Estatu Batuetara joan zen Lee Luvisiren ikasle izateko. Geroago, New Yorkeko Juilliard School eskolan amaitu zituen ikasketak, eta luzaroan Dorothy DeLay eta Itzhak Perlmanen ikasketa-pianista izan zen bertan. Perlman jaunak gonbidatuta, Thomas urte askoan aritu zen lanean Shelter Islandeko (AEB) PMP Music Program programan.
ATOS Trioko pianista da, eta mundu osoan jo du. Sari asko irabazi ditu taldea 2003an sortu zenetik. Duela gutxi, Ludwig van Beethovenen pianorako trioen grabazio osoa argitaratu du Wigmore Halletik zuzenean. Hoppek nazioarteko birak ere egiten ditu aldizka, eta 4.1 piano windtet taldearekin grabatzen du.
Duela ia bi hamarkadaz geroztik, Hoppe pianista gisa lankidetzan aritzen da nazioarteko lehiaketetan, hala nola Bruselako Concours Reine Elisabeth lehiaketan, Hannoverreko Joseph Joachim biolin-lehiaketan, Indianpoliseko biolin-lehiaketan edo Singapurreko biolin-lehiaketan.
Piano-akonpainamenduko eta ganbera-musikako eskola magistralak ematen ditu, hizlari izan zen Zhuhaiko Biolinaren Jaialdian (Txina) eta epaimahaikide ganbera-musikako lehiaketetan (Trondheim edo Grazekoetan, besteak beste).
Bere kontzertu-agenda hari-laukoteekin egindako agerpenek osatzen dute, hala nola: Shanghai laukotea, Modigliani laukotea, Mandelring laukotea edo Simply Quartet.
2018ko apirilaz geroztik, pianodun ganbera-musikako irakasle titularra da Essengo Folkwang Unibertsitatean, eta ganbera-musikako eta akonpainamendu instrumentaleko eskolak ematen ditu bertan. Bere ikasleek lehiaketa entzutetsuak irabazi dituzte mundu osoan, hala nola ARD Munich, Graz, Melbourne eta Trieste. ATOS Trioarekin, ganbera-musikako eskolak ematen ditu Biellako (Italia) Accademia Perosi eskolan.
Gertakarien egutegia
Erlazionatutako ekitaldiak
Leningrado, Vasily Petrenkok gidatuta
Lekua: Euskalduna Jauregia Bilbao
Xostakovitxen “Leningrado” deritzon 7. Sinfonia, XX. mendeko partiturarik garrantzitsuenetakoa izateaz gain, obrak totalitarismoen aurkako erresistentziaren ikurtzat dirau gaur egun. Sasoia zenean, propagandako helburuz erabili zen humanista baten salaketan oinarritzen da, baina horren ikuspegia askoz harago doa, musikagileak Volkov kazetariari adierazitako “Testigantza”-n agerian geratu zen bezala. Vasily Petrenko ospetsuaren batutak gidatutako ikuskizun aparta da, Ukrainaren inbasioan izan den zoritxar morala salatzeaz gain.
Karmele Jaio, narratzailea
Vasily Petrenko, zuzendaria
DMITRI SHOSTAKOVICH (1906 – 1975)
7. sinfonia Do Maiorrean Op. 60 “Leningrad”
I. Allegretto
II. Moderato (Poco Allegretto)
III. Adagio
IV. Allegro non troppo
Iraup. 90’ (g.g.b.)
Ganbera 2
Lekua: Euskalduna Bilbao · 0B Aretoa
I
BOSen Hari Laukotea
José Eduardo Canto, biolina
Alfonso Aldeanueva, biolina
Isabel Aragón, biola
Jaime Puerta, biolontxeloa
JAVIER ÁLVAREZ (1956 – 2023)
Metro chabacano
TOMÁS BRETÓN (1850 – 1923)
3. laukotea mi minorrean
I. Allegro comodo
II. Andante
III. Allegro no mucho
IV. Allegro deciso
II
BOSen biolin, kontrabaxu, bandoneon eta piano laukotea
Azer Lyutfaliev, biolina
Daniel Morán, kontrabaxua
Salvador Parada, bandoneon
Julen Ramos, pianoa
ASTOR PIAZZOLLAZ (1921 – 1992)
Tangoen hautaketa
I. Fugata
II. Resurrección del Ángel
III. Concierto para quinteto
IV. Milonga del Ángel
V. La muerte del Ángel
VI. Invierno porteño
VII. Primavera porteña
Iraup. 80’ (g.g.b.)
Ganbera Sestaon
Lekua: Sestao Musika eskola
W.A. Mozart: La flauta mágica, selección
W.A. Mozart: Concierto para flauta, arpa y orquesta, en Do M
Ibert: Entreacte
Debussy: Petite suite
Bizet: Carmen fantaisie
Quinteto con arpa BOS
(Néstor Sutil, Marion Desjacques, Alfonso Aldeanueva, Juan Cuenca, Ignacio Araque)
ABAO. Adriana Lecouvreur
Lekua: Euskalduna Bilbao
La ópera más célebre de Cilea, Adriana Lecouvreur, llega en noviembre con el estreno de una nueva coproducción de ABAO Bilbao Opera, con la espectacularidad que caracteriza al director de escena Mario Pontiggia, que presenta una impactante escenografía, clásica y tradicional, y un lujoso vestuario.
Con tintes veristas, la historia está inspirada en la vida real de la legendaria actriz Adrienne Lecouvreur, y confronta la pasión de la protagonista con los celos de la princesa de Bouillon, ambas enamoradas del joven Maurizio. Una ópera para lucimiento de las voces donde Maria Agresta aborda el personaje principal, un papel de diva por excelencia, junto a Silvia Tro Santafé y Jorge de León, que completan el trío amoroso, y Carlos Álvarez en el rol de Michonnet. Una historia de encendidas pasiones, intrigas políticas, celos y amores cruzados que terminan en tragedia.
Marco Armiliato uno de los grandes directores musicales de la actualidad, invitado por los principales teatros del mundo, se pone al frente de la Bilbao Orkestra Sinfonikoa para dirigir la intensidad dramática, la belleza melódica y la extraordinaria orquestación de esta partitura.
