Kontzertuak

BOS 15

Enigma


Euskalduna Jauregia.   19:30 h.

Miguel Harth-Bedoya, zuzendaria

Zoltán Kodály (1882-1967): Galantako dantzak

Piotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893):
Bariazioak jatorrizko gai baten gainean Op. 36 “Enigma bariazioak”
I. Allegro non troppo e molto maestoso
II. Andantino semplice – Prestissimo – Andantino sempliceIII. Allegro con fuoco

Evgeny Konnov, piano

Edward Elgar (1857-1934):
Variaciones sobre un tema original Op. 36 “Variaciones Enigma”
Enigma (Andante)
I. C.A.E. (L’istesso tempo)
II. H.D.S-P. (Allegro)
III. R.B.T. (Allegretto)
IV. W.M.B. (Allegro di molto)
V. R.P.A. (Moderato)
VI. Ysobel (Andantino)
VII. Troyte (Presto)
VIII. W.N. (Allegretto)
IX. Nimrod (Adagio)
X. Dorabella. Intermezzo (Allegretto)
XI. G.R.S. (Allegro di molto)
XII. B.G.N. (Andante)
XIII. “***” Romanza (Moderato)
XIV. E.D.U. Finale (Allegro)

 

Babeslea

DATAK

  • 02 maiatza 2019       Euskalduna Jauregia      19:30 h. Sarrerak Erosi
  • 03 maiatza 2019       Euskalduna Jauregia      19:30 h. Sarrerak Erosi

Ezagutu hemen harpidedunak BOS izatea abantaila guztiak

Oroipenak

Batzuetan, musikaren indarra areagotu nahi dugunean, lurrin bat balitz bezala, begiak ixten ditugu; izan ere, ikusmena denez gehien garatu dugun zentzumena, irudien zehaztasunak traba egin diezaioke gure oroimenari, oroipenak ez baitira gauza guztiz argiak, ezpada sentipenekin eta memoriarekin loturiko gauzak, eta sarritan entzumenaren bitartez iristen zaizkigu, edo usaimenaren bidez bestela, horixe baita gure zentzumen primitiboena.

1923an, Budapesteko Elkarte Filarmonikoak enkargu bat egin zion Zoltán Kodály (1882-1967) konpositore eta musikaren pedagogo hungariar nabarmenari; hain zuzen ere, pieza bat sortzeko eskatu zioten, elkartearen laurogeigarren urteurrena ospatzeko, eta hark haurtzaroko oroitzapenetara jo zuen, Galánta hirira (gaur egungo Eslovakian). Konpositoreak berak esan zuenez, oroitzapen samurrak piztu zizkion enkargu horrek: “Autoreak bere bizitzako zazpi urte ederrenak igaro zituen Galántako hirian… Hiriko banda aski ezaguna zen; Mihók biolin-jotzailea zen zuzendaria. Itxuraz, ehun urte lehenago are ezagunagoa omen zen banda hura. 1800. urtearen inguruan, dantza hungariarrei buruzko zenbait bilduma argitaratu ziren Vienan, eta liburu horien iturrien artean zeuden Galántako ijitoak.

Egia esatera, XIX. mendean, ijitoen musikak itzelezko arrakasta bildu zuen Europa osoan barrena (horra hor, adibidez, Brahmsen Dantzak eta Liszten Rapsodiak, zeintzuk akordura etorriko baitzaizkizue gaur gauean), baina musika hori, benetan, Austriako armadari lagun egitera joandako bandek jotzen zuten, inperioko probintzietako gazteak armak har zitzaten xaxatu asmoz. Hori dela-eta, verbunkos deitu zioten musika-tradizio horri, alemanezko Werbung hitzari tiraka (errekrutatzea esan nahi du). Gerora, baina, asko zabaldu zen musika-era hori, eta, gaur egun, Hungariako musika tradizionalarekin lotzen dugu.

Kodályren interpretazioak orkestrazio bikaina du, denbora geldoak eta azkarrak tartekatzen dituena, hiru bulkadako erritmo-sekuentziari jarraituz (laburra-luzea-laburra). Czarda gisa sailkatu ohi ditugu horiek; sailkapen sinplea da, baina eraginkorra.

Edonola ere, Kodályk ondotxo zekien Hungariako landa-eremuko musika ez zela hirietako ijitoek jotzen zuten hura, ezpada beste era bateko musika, eta halaxe erakutsi zion Béla Bartók adiskideari. Biek batera egin zituzten musika-mota horri buruzko landa-lan aitzindariak, eta Bartókek, ondoren, bere konposizioetan txertatu zituen halako erritmo hautsiak eta eskala pentatonikoak. Gaiaren harira, hauxe esan zuen Kodályk: “musikari aleman batek, Bachen eta Beethovenen lanak aztertu, eta han topatuko du bere tradizio musikal nazionalaren jarraipena; bada, horixe bera bilatu behar dugu guk gure herrietan”.

Orduko hartan, haurtzaroko melodia zaharrak ekarri zituen gogora, nola ez. Dantzen antologiak berrikusi, eta halako oroitzapen bat etorriko zitzaion, bizkotxo bat usaindu eta amonaren sukaldea gogoratzen dugunean bezala: emozio hutsa. Begiak itxi zituen, seguru.

Piotr Ilitch Tchaikovskyri (1840-1893), ordea, baita hil ostean ere egotzi zaizkion hainbat gauzaren artean, horixe leporatu diote, sentimenduak gehiegi erabiltzea. Hona hemen, adibidez, musika erromantikoa aztertu zuen Alfred Einstein historialari handiaren hitz gogorrak: “Tchikovskyk amore eman zien programa melodramatiko eta sentimentalei (…), hala, nekez lortzen zuen bere sorkuntzen forma guztiz kontrolatzea, eta neurotiko hutsa zenez eta amore ematen zienez, erabat, bere jario liriko, malenkoniatsu eta emotiboei, ezin hobeto islatzen du erromantizismoaren azken fasea, hots, sentimenduen exhibizionismoa”. Iritzi gupidagabea, alajaina (eta ez dut gehiago ipini ez daukadalako tokirik, baina halako beste bi paragrafo eskaini zizkion).

Ez da dudarik: Einsteinen kritika gehiegizkoa da, baina maisu errusiarraren lanak baditu, eduki, halako ezaugarri batzuk. Bizi zela, halako erasoaldi ugari pairatu zituen konpositoreak. Besteak beste, 1874an, pianorako lehen kontzertua sortzen ari zela. Bakarlariaren zatia amaitu, eta babesle bati aurkeztu zion, Nikolai Rubinstein piano-jotzaile birtuosoari. Hark, isilune luze eta nabarmen bat egin, eta, ondoren, musikari gazte eta ordurako sonatuaren lana gutxietsi zuen, esanez obra zailegia zela, ez zuela inspiraziorik eta egiturak ez zuela koherentziarik. Tchaikovsky guztiz irainduta sentitu zen, eta, hala, ez zituen aintzat hartu Rubinsteinek iradokitako aldaketak. Bere horretan argitaratu zuen obra, eta Hans von Büllowri eskaini zion, zeinak miresmen osoz jaso eta Bostonen estreinatu baitzuen hurrengo urtean, arrakasta handiarekin, gainera.

Orduz geroztik, Tchaikovskyren errepertorioko altxortzat jo ohi da obra; hori bai, Tchaikovskyk, azkenean, gaiaz hausnartu, eta bi aldiz berrikusi zuen (1879an eta 1888an), eta Rubinsteinek berak iritziz aldatu zuen. Horra hor akatsak zuzentzearen artea.

Kontuak kontu, kontzertua adituta ondo uler daiteke zergatik egin zitzaizkion halako kritika negatiboak. Berrikusi arren, bakarlariak sekulako erronka du aurrean, orkestra indartsu eta adierazkor baten kontra jardun behar baitu ia atsedenik gabe, eta gaitasun tekniko izugarriak agertu behar baititu, adibidez, azkeneko mugimenduaren amaiera aldera, zortzidunen pasarte izugarria jotzeko. Bestalde, bitxi samarra da piezaren egitura. Adibidez, hasieran bada halako pasarte handientsu eta eder bat, izugarri famatua, hainbat zine-eszenatarako oinarri gisa erabili izan dena, baita etxe-tresna elektrikoen iragarkietan ere; piezak aurrera egin ahala, ordea, guztiz ahazten da pasarte hori, eta ez da berriro agertzen kontzertu osoan; beraz, goza ezazue une hori, ez baita errepikatuko. Harrigarria da bigarren mugimendua ere: hasieran, halako amets kutsu bat iradokitzen duen melodia bat dago, zeina, autorearen arabera, abesti frantses batean oinarritzen baita; bada, melodia hori prestissimo erritmo bat sortu arte garatzen da, eta, beraz, mugimendu geldoan bertan, scherzo bat dago.

Lehenengo eta azken mugimenduko gaiak Ukrainako melodia pare batean oinarritzen dira, eta azken mugimendu horretan badira halako klimax sutsu batzuk, ezin grinatsuagoak, bai eta Fernado Argentak biolinkeria deitzen zituen halako pusketa batzuk ere. Zer egingo dugu, Tchaikovskyren neurrigabekeriak epaitu ala begiak itxi eta harekin batera gozatu? Proba ezazue…

1899an, Edward Elgar konpositoreak (1857-1934), Viktoria erreginaren gortean bizi zen katolikoak, Bariazioak jatorrizko gai baten gainean obra sortu zuen, eta, oinarri gisa, oroipenak hartu zituen. Hala, lehen saiakera egin, eta kasik berehala erdietsi zuen bere orkestra-ekoizpenaren gailurretako bat. Elgar dugu Ingalaterrako musikak ia berrehun urtean eman zuen figura nabarmen bakarra (hona erronka bat: aipatu Purcell hil osteko hiru konpositore ingeles… Ez dago apenas halakorik, harik eta Elgar, Stanford, Parry eta Deliusen belaunaldira iritsi arte; eta ez ezazue mugikorrean begiratu, kontzertua hastear dagoen honetan itzalita eduki behar baituzue gainera, eta ez du balio Haendel aipatzea).

Piezako gai nagusia gai soil bat da, eta kontraste interesgarri batean oinarritzen da: hasieran, lau notako figura azefaloak agertzen dira, hots, konpasaren hasieran badago halako hutsune bat, zeinak hasperen gozo eta malenkoniatsuak iradokitzen baititu; ondoren, melodia liriko eta hegaldi zabaleko bat dator. Maisu handiek betidanik landu dute bariazioen artea, asmamena eta sortzeko gaitasuna islatzeko, izan ere, ideia musikalei zukua ateratzeko balio dute. Hona hemen zenbait adibide bikain: Bachek sortutako Goldberg bariazioak, Beethovenek sortutako Diabelli bariazioak edo Brahmsek sortu zituenak, Haydnen San Antonio Korala oinarri hartuta. Elgarrek lortu zuen musikari handi horien tradizioan txertatzea, obra horretan askotariko ñabardurak atera baitzizkion gaiari, eta askotariko izaera-aldaketak adierazi.

Eta nondik ote datorkio Enigmak goitizena? Bada, kontua da zenbait asmakizun atsegin agertzen direla obra honetan, zeinak orkestrazio bikaina baitu eta umore ona baitario. Lehenik eta behin, hamalau bariazioak daude konpositorearen lagunen bati eskainirik; baina inizialak eta goitizenak baino ez dira aipatzen: “saiatu naiz haiek musika konposatzeko bezain astoak balira idatziko luketena idazten”. Adiskideen enigma ezaguna dugu jada, badakigu nori eskaini zion bariazio bakoitza: hasteko eta behin, Alice agertzen da, autorearen emaztea eta musa, eta, amaitzeko, autorea bera agertzen zaigu. Pertsona horien ezaugarri pertsonal bat edo pasadizo bat hartu, eta handik abiatuta eraldatu zituen gai musikalak Elgarrek. Adibidez, honako hauek hartu zituen oinarritzat: etxera iristean emazteari agur modura jotzen zion txistua (1. bariazioa), William Meath Baker lagunaren grina (4. bariazioa), Arthur Troyte Griffithen pianoa jotzeko ezgaitasuna (7. bariazioa), George Robertson Sinclairren bulldogaren zaunkada, errekara erori eta blai eginda atera ostean (11. bariazioa). Edonola ere, Augustus J. Jaeger adiskideari eskainitakoa da bariaziorik ezagunena: Nimrod goitizena zuen, eta badirudi autoreak estimu handitan zuela.

Beste enigma, ordea, ez dugu konpondu, oraindik ez, behintzat. Elgarrek adierazi zuenez, badago gai ezkutu bat pieza osoan, itxuraz oso ezaguna, zeina ez baita inoiz jotzen baina presente baitago beti. Misterioak hor dirau, horren inguruan asko eta asko idatzi bada ere. Asmatuko ote dugu noizbait, edo Elgar adarra jotzen ari ote zaigu, eta bere musikak ez dauka sekreturik, Oscar Wilden narrazioko esfingeak bezala?

Egia esan, ez zaigu askorik axola, zeren musika hau eder-ederra da, eta lasaigarria, arratsalde euritsu batean Hampsteadeko etxean tximiniaren ondoan eserita egotea bezalakoa, halaxe egongo baitziren Alice eta Edward, musikaren mundua zabaldu eta zenbait urtera, bibotea zut eta begiak itxirik, adiskideak gogoan.

Iñaki Moreno

EVGENY KONNOV, pianoa
2018. urteko Maria Canals Nazioarteko Musika Lehiaketako lehen saria

Evgeny Konnov 1992an jaio zen, Tashkent hirian (Uzbekistan). 1999tik 2007ra bitartean Moskun ikasi zuen, Gnesinadane musika-eskola ezagunean, T. N. Sarkisian irakaslearekin. 2008tik 2012ra bitartean, Moskuko Tchaikovsky Kontserbatorioko Akademian ikasi zuen, N. G. Syslova irakaslearekin. 2013tik aurrera, Evgenia Rubinova irakaslearekin ikasten aritu izan da, Augsburgeko Unibertsitateko Leopold-Mozart-Center eskolan (Alemania), eta 2017tik aurrera, berriz, Hannover hiriko Neue Sterne piano akademian, Albert Mamriev irakaslearekin.

2016an, lehenengo saria eskuratu zuen Milango Piano Talents Nazioarteko Piano Lehiaketan (Italia). 2017an, berriz, lehen saria eskuratu zuen Lehenengo Nazioarteko Mozart Lehiaketan, Berlinen (Alemania). Urte berean, Maltako Nazioarteko Piano Jaialdi eta Lehiaketako lehen saria irabazi zuen, Valletan (Malta). Urte horretan bertan, lehen saria eskuratu zuen Piano Konpositoreen Espainiako Nazioarteko Lehiaketan, Madrilen, eta 2018an, azkenik, Maria Canals Nazioarteko Musika Lehiaketako 64. Edizioko lehen saria eskuratu zuen, Bartzelonan.

MIGUEL HARTH-BEDOYA, zuzendaria

Miguel Harth-Bedoya zuzendaria, zeinak Grammy sarietako izendapenak jaso baititu eta Emmy sari bat irabazi, Osloko Norvegia Irratiko Orkestrako zuzendaria da, eta 18 denboraldi daramatza Fort Wortheko Orkestra Sinfonikoaren musika-zuzendari gisa. Perun jaio zen, eta bi eskolatan egin zituen musika-ikasketak: Curtis Institute of Music eta Juilliard School.

Estatu Batuetako hainbat orkestra sinfoniko zuzentzen ditu, hala nola Chicago, Boston, Atlanta, Baltimore eta Clevelandekoak, bai eta beste zenbait orkestra filarmoniko ere, adibidez, New York, Los Angeles eta Filadelfiakoak. Europan ere ibili izan da zuzendari, besteak beste, honako orkestra hauetan: Londresko Filarmonikoa, BBCko Sinfonikoa, Frankfurteko eta Berlingo Irrati Orkestra, Suisse Romande Orkestra, Birmingham Hiriko Orkestra, Dresdengo Filarmonikoa, Municheko Filarmonikoa, Zurich Tonhalle eta Royal Stockholm.

Hainbat disko argitaratu ditu, hala nola Traditions and Transformations: Sounds of Silk Road Chicago, Chicagoko Orkestra Sinfonikoarekin eta Yo-Yo Marekin batera; Nazareno, Deutsche Grammophon argitaletxearen eskutik, Katia eta Marielle Labèque piano-jotzaileekin batera, eta Juan Diego Flórez tenorrarekin, berriz, Decca argitaletxearen eskutik. Profokieven pianorako kontzertu guztiak grabatu ditu Fort Wortheko Sinfonikoarekin eta Vadym Kholodenko piano-jotzailearekin (Van Cliburn sariaren irabazlea), Harmonia Mundi argitaletxearen eskutik, eta, azkenik, Grieg eta Saint-Saënsen pianorako kontzertuak grabatu du Gramophon argitaletxerekin, eta Editor’s Choice saria eskuratu. Beste lan batzuk ere grabatu ditu, hala nola Cold Mountain, zeinari esker jaso baitzuen opera-grabazio onenaren Grammy sariaren izendapena, 2017an. Norvegia Irratiko Orkestrarekin eta Tine Thing Helsethekin grabatu du azken lana.

Info covid

Gertakarien egutegia

Al
As
Az
Og
Or
La
Ig

Erlazionatutako ekitaldiak

Denboraldia 2023-2024
16 - 17
Mai
2024
>Heroiak eta deabruak Tim Meaden ahotsean

Heroiak eta deabruak Tim Meaden ahotsean

Lekua: Euskalduna Jauregia

Barroko-garaian, gehiegikeriak eta muturrak irudikatu ziren gehienbat. Kontratenoreak herniaren rola hartu zuen maiz, hala nola Giulio Cesare eta Orlando pertsonaietan, zeinak Tim Meaden ahots zoragarriaren bidez izango ditugu entzungai; bestalde, deabrua kontraste dinamiko eta bat-bateko disonantzien bidez irudikatzen zen, Leclair eta Boccherini pertsonaietan bezalaxe. Hori guztia, Pedro Gandíak proposatutako programa interesgarriaren baitan, zeina Sevillako Orkestra Barrokoko zuzendari artistikoa izan baita bi hamarkadaz eta zeina garai horretako gure espezialista handietako bat baita.

BOSbaroque

Leclair, Händel, Vivaldi, Geminiani eta Boccheriniren kontratenorarentzako obrak eta ariak

Pedro Gandía, biolina eta zuzendaria
Tim Mead, kontratenorra


I

JEAN MARIE LECLAIR (1697 – 1764)

Scylla et Glaucus, Tragediaren suitea*

I. Ouverture
II. Sarabande
III. Air en Rondeau
IV. Air
V. Airs de Demons (Lent-Viste-Viste)

GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)

Giulio Cesare in Egitto, Va Tacito e nascosto [I. Ekitaldia, IX. Eszena] HWV 17*

Tim Mead, kontratenorra

ANTONIO VIVALDI (1678 – 1741)

Il Giustino, Vedró con mio diletto [I. Ekitaldia, VII. Eszena IX.zk] RV 717*

Tim Mead, kontratenorra

GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)

Orlando, Fammi combattere [I. Ekitaldia, IX. Eszena] HWV 31

Tim Mead, kontratenorra

FRANCESCO GEMINIANI (1687 – 1762)

Concerto Grosso re minorrean “La Follia” H. 143

Tim Mead, kontratenorra

II

ANTONIO VIVALDI (1678 – 1741)

L’Olimpiade, Sinfonia RV 717*

I. Allegro
II. Andante
III. Allegro

GEORGE FRIDERIC HANDEL (1687 – 1762)

Giulio Cesare in Egitto, Al lampo dell’armi [II. Ekitaldia, VIII. Eszena] HWV 17*

Tim Mead, kontratenorra

ANTONIO VIVALDI (1678 – 1741)

L’Olimpiade, Mentre dormi, amor fomenti [I. Ekitaldia, VIII. Eszena] RV 717*

Tim Mead, kontratenorra

GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)

Rodelinda, regina de’ Longobardi, Vivi, tiranno, io t’ho scampato [III. Ekitaldia, VII. Eszena] HWV 19*

Tim Mead, kontratenorra

LUIGI BOCCHERINI (1743 – 1805)

Sinfonia re minorrean G. 506 “La casa del Diavolo”*

I. Andante sostenuto – Allegro assai
II. Andantino con moto
III. Andante sostenuto
IV. Allegro con moto

Informazioa eta sarrerak
Denboraldia 2023-2024
20
Mai
2024
>Cámara 09

Cámara 09

Lekua: Euskalduna Jauregia


I

BOSen ensemble barrokoa

Nicolas Carpentier, oboea
Santiago López, fagota / fagote
David García, biolina
Gabriel León, kontrabaxua
Daniel Oyarzábal, cembalo

GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)

Sonata sol minorrean Op. 2 8. zk. HWV 393

I. Andante
II. Allegro
III. Largo
IV. Allegro

JAN DISMAS ZELENKA (1679 – 1745)

3. sonata Si bemol Maiorrean ZWV 181

I. Adagio
II. Allegro
III. Largo
IV. Allegro – Tempo giusto

II

BOSen ensemble barrokoa

Laura Delgado, biolina
Lila Carolina Vivas, biolina
Pablo Val, biolina
Lander Echevarría, biola
Leire Moreno, biola
Ane Aguirre, biola
Carolina Bartumeu, biolontxeloa
Diego Val, biolontxeloa
Teresa Valente, biolontxeloa
Gabriel León, kontrabaxua
Daniel Oyarzábal, cembalo

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685 – 1750)

Brandemburgoko 3. kontzertua Sol Maiorrean BWV 1048

I.
II. Allegro

Brandenburgoko 6. kontzertua Si bemol Maiorrean BWV 1051

I. [Allegro]
II. Adagio ma non tanto
III. Allegro

Informazioa eta sarrerak
Denboraldia 2023-2024
24
Mai
2024
>ABAO

ABAO

Lekua: Euskalduna Bilbao

GIACOMO PUCCINI
LA BOHÈME


ANTZEZLEAK

Mimí
Miren Urbieta

Rodolfo
Celso Albelo

Marcelo
Manel Esteve

Musetta
Marina Monzó

Schunard
José Manuel Díaz

Colline
David Lagares

Bernoit/Alcindoro
Fernando Latorre

Parpignol
a determinar

TALDE ARTISTIKOA

Director Del Coro
Boris Dujin

Director Musical
Pedro Halffter

Director De Escena
Leo Nucci

Director Repositor
Salvatore Piro

Escenografía
Carlo Centolavigna

Vestuario
Artemio Cabassí

Iluminación
Cladio Schmid

Producción
Fondazione Teatri di Piacenza
Pergolesi Spontini Fondazione
Teatro Comunale di Modena
Opéra de Marseille

* Debuta en ABAO
Informazio gehiago

Gehiago ikusi
Denboraldia 2023-2024
02
Eka
2024
>Yuja Wang. Piano errezitaldia

Yuja Wang. Piano errezitaldia

Lekua: Euskalduna Jauregia

Yuja Wang piano-jotzailea ezaguna da agertokian duen presentzia liluragarriagatik, bere arte karismatikoagatik eta zintzotasun emozionalagatik. Munduko zuzendari, musikari eta talderik beneragarrienekin aritu izan da, eta bere birtuosismoagatik ez ezik, emanaldi espontaneoak eta animatuak eskaintzeagatik da ezaguna. Zera esan zion New York Times-i: “Irmoki uste dut programa bakoitzak bizitza propioa izan behar duela eta une horretan sentitzen dudana islatu behar duela”.

Yurik berriki erakutsi du zer nolako trebezia eta karisma dituen, Yannick Nézet-Séguin zuzendariarekin eta Filadelfiako Orkestrarekin batera Carnegie Hallen eskainitako Rakhmaninoven maratoi-emanaldian. Rakhmaninov jaio zeneko 150. urteurrena ospatzeko egindako ekitaldi historiko horretan, konpositorearen lau kontzertuak eta Paganiniren gai bati buruzko Rapsodia eskaini ziren arratsalde batean.

Horrez gain, denboraldi honetan Magnus Lindbergen pianorako 3. kontzertuaren mundu mailako estreinaldia interpretatu du Yujak San Frantziskon, eta obra hori Ipar Amerikako eta Europako beste leku batzuetan ere eskainiko du.

Beijingeko musikari familia batean jaio zen Yuja. Txinan haurrentzako piano-ikasketak egin ondoren, prestakuntza aurreratua jaso zuen Kanadan eta Curtis Institute of Music kontserbatorioan, Gary Graffmanekin. Nazioartean aurrerapauso handia eman zuen 2007an Martha Argerich ordezkatu zuenean Bostongo Orkestra Sinfonikoko bakarlaria izateko. Bi urte geroago, kontratu esklusibo bat sinatu zuen Deutsche Grammophonekin, eta ordutik lekua hartu du munduko artista ospetsuenen artean, kritikariek txalotutako emanaldiak eta grabazioak egin baititu.

Musical Americak urteko artista izendatu zuen 2017an, eta 2021ean Opus Klassik saria jaso zuen John Adamsen Must the Devil Have all the Good Tunes? lanaren munduko estreinaldiko grabazioagatik, Los Angelesko Filarmonikoarekin batera eta Gustavo Dudamelen gidaritzapean egindakoa.

Joan den denboraldian, nazioarteko errezitaldi-bira batean murgildu zen Yuja, Ipar Amerikako eta Europako areto garrantzitsuetan aritzeko, eta publikoa harri eta zur utzi zuen beste behin bere estilo, trebetasun tekniko eta arte bikainarekin, Beethoven, Ligeti eta Schönbergen lanak bildu zituen programa zabal batean.

Informazioa eta sarrerak